Flash

sm6kyp

Flash

Inlägg av sm6kyp »

Nu har jag uppdaterat ubuntu och firefox igen så fort jag går in på aftonbladets sida så dyker fierfox eller en annan  sida med flash.
Vad finns att göra har åtgärdat detta ett par gånger men minnet sviker hur jag kom till rätta med detta. Eftersom detta är inte någon huvudmaskin så har jag inte lagt någon kraft på att ställa det till rätta. XP & exploer har aldrig dykit för jag går in på en sida med flashgrafik.  :P ::) ??? 8) Trött på skiten!!
Användarvisningsbild
Bossieman
Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS
Kontakt:

SV: Flash

Inlägg av Bossieman »

[...]så fort jag går in på aftonbladets sida så dyker fierfox eller en annan  sida med flash.
Jag skulle gärna försöka hjälpa dig om jag bara visste vad du menade. Jag förstår inte mycket av ditt inlägg. ???
* Detta meddelande har granskats av FRA *
Användarvisningsbild
zero gravity
Wikiadmin
Kontakt:

Inlägg av zero gravity »

Testa att gå in i synaptic och gör en ominstallation på flash.
Abusus non tollit usum
Användarvisningsbild
Louie
Utgåva: 18.04 Bionic Beaver LTS
Kontakt:

Inlägg av Louie »

Jag har ett litet fulsätt när jag installerar flash på min webläsare. Istället för att använda pakethanteraren så brukar jag fuska med att gå in på video.google.com dom gjort så man kan få ner flash direkt där om man skulle sakna det, väldigt smidigt och har fungerat bra för mig.
Ett väl utfört arbete ger en inre tillfredsställelse och är den grund var på samhället vilar.
Linuxuser - Fri webhosting åt folket!
IRC: Louie` @ #kurbitz freenode - Jabber: PM för jabber
Användarvisningsbild
zero gravity
Wikiadmin
Kontakt:

Inlägg av zero gravity »

Vad hör jag  :o en fuskare, de blir nog kvarsittning ikväll  ;)
Abusus non tollit usum
Emil.s
Kontakt:

Inlägg av Emil.s »

Louie skrev: Jag har ett litet fulsätt när jag installerar flash på min webläsare. Istället för att använda pakethanteraren så brukar jag fuska med att gå in på video.google.com dom gjort så man kan få ner flash direkt där om man skulle sakna det, väldigt smidigt och har fungerat bra för mig.
Men då installeras det i ~/.mozilla/plugins
Dvs bara för ens egen användare.

Vill man underlätta för andra användare, och få uppdateingar om det finns så är det APT som gäller :)
Home sweet ~/ = http://sandnabba.se
sm6kyp

Inlägg av sm6kyp »

Jag fixade det genom att lägga in följande i Firefox  "export XLIB_SKIP_ARGB_VISUALS=1" i /usr/bin/firefox och sedan har jag stängt av allt vad uppdatering gäller och gjort en backup på firefox, nu fungerar det.
JAg har gjort detta tidigare men så gick det åt skogen efter en uppdatering!!
Skriv svar

Återgå till "Program - inaktuell"