Jag har ett jätteproblem med att få en passande bakände till XBMC mediaspelare. Jag hittar ingen användbar eller fungerande information på andra platser på nätet. Jag sätter hoppet till forumet nu. Jag kör Ubuntu 13.10 på en skrivbordsdator.
Mina försök att få mythtvbackend att funka (den som finns i Ubuntupaketen). Det slutar alltid med att jag inte servern att gilla inställningarna, kan bero bl.a. att bilden på skärmen blir så stor att de nedre knapparna inte syns.
Konfigurera en backend föt tvkot i XBMC
- HOLMEN
- Fadder
- Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
- Kontakt:
Re: Konfigurera en backend föt tvkot i XBMC
Hej och välkommen,
Vad är det du vill åstakomma i första hand?
Vad är det du vill åstakomma i första hand?
Re: Konfigurera en backend föt tvkot i XBMC
tvheadend tycker jag är en bra backend för tvkort och det funkar bra med XBMC som frontend.
https://tvheadend.org/projects/tvheaden ... Repository
Konfigureringen av tvheadend gör man i webbläsaren vilket är smidigt eftersom man kan komma åt det enkelt även om det är installerat på en annan dator. Har själv mina tvkort i min filserver så inspelningarna kan lagras direkt där. Går även att se på tv via nätverket (då streamas tv från servern via nätverket).
Jag tyckte det var relativt enkelt att konfigurera tvheadend jämfört med övriga programvaror för tv-kort jag tidigare använt. Som sagt all konfigurering görs via webbläsare när det är installerat.
https://tvheadend.org/projects/tvheaden ... Repository
Konfigureringen av tvheadend gör man i webbläsaren vilket är smidigt eftersom man kan komma åt det enkelt även om det är installerat på en annan dator. Har själv mina tvkort i min filserver så inspelningarna kan lagras direkt där. Går även att se på tv via nätverket (då streamas tv från servern via nätverket).
Jag tyckte det var relativt enkelt att konfigurera tvheadend jämfört med övriga programvaror för tv-kort jag tidigare använt. Som sagt all konfigurering görs via webbläsare när det är installerat.