Ubuntuinstallation är suverän, gentemot WinXP

..när det gäller Ubuntu, eller kanske något helt annat. Lite som "Ordet är fritt", men man måste följa de regler som gäller. Här är roligt, trevligt, mysigt och kanske man tar en kopp kaffe tillsammans!
Användarvisningsbild
Broder Tuck
Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS

Inlägg av Broder Tuck »

Efter några månaders strävan och slit och med massor av hjälp och tips här ifrån forumet, har jag med tiden insett att jag dragit på mig allt för många installationer av Ubuntu på än den ena, än den andra partitionen.

Inget OS skulle kunna fungera tillfyllest i en sådan miljö, som jag själv skapat.

När jag sent omsider förstått detta, dumpade jag rubbet. Jag har redan förlorat det mest väsentliga i initialskedet av min övergång till Ubuntu (mitt eget fel!). Så det var inte mycket mer att förlora.

Idag, midsommardagen slaktade jag m.a.o. mitt system och startade upp från skratch. XP gav mig huvudvärk ännu en gång. Bl.a. på internetuppkopplingen. Jag har tre datorer i ett hemmanätverk.

Allt i ägda program, inga piratkopior på MS-sidan, om ni förstår. Nobben.

JAG HADE INTE ADMINISTRATIONSRÄTTIGHETER I XP ! ! ! Köpt för strax under 1.000 spänn!

Jag stannade upp där. Ringde supporten på Glocalnet etc.. Ingen skugga på dem, de är insnärjda i MS-världen också.

Nöjd med att återigen ha skapat en första partition med XP -utan fungerande Internet-uppkoppling, installerade jag Breezy därefter.

Är det någon som tror att jag skulle få motsvarande problem med Internet-uppkopplingen i Linux?

ICKE ! ! ! !

Det bara fungerade! ..........

Nu kommer jag nogsamt att akta mig för att "smutsa ner" min installation av Ubuntu. Så som jag gissningsvis gjorde tidigare och jag är bara SÃ… NÖJD. XP får finnas där, som en relik, men jag kan nu boota in direkt på mitt gamla "Breezy-konto" och uppdaterar det så småningom till Drapper.

Tack Du Fader för att jag får lämna Sheriffen i Sherwood-skogen, till ett system som är oändligt smidigare att installera. (Trots allt).

En glad, hårlös och silverryggad munk, broder Tuck =D
Ubuntu med både Gnome och Mate. Kör mestadels med LinuxMint Cinnamon till vardags. Våren 2019.
Okänd

Inlägg av Okänd »

Att du inte provade på dapperinstallationen ;)
Användarvisningsbild
Broder Tuck
Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS

Inlägg av Broder Tuck »

Hej Sebastean.

Ja,jag gissar att installationen i Dapper är enklare och lättare än i Breezy, med tanke på att det är en uppgradering. Men jag hade enbart Breezy-CD:n, så därför valde jag den.

Senare under kvällen uppgraderade jag via nätet till Dapper och det känns nu bara så skönt! ;)

Ha det gott, allesamman Br Tuck
Ubuntu med både Gnome och Mate. Kör mestadels med LinuxMint Cinnamon till vardags. Våren 2019.
Skriv svar

Återgå till "Ubuntu Café"