Vilket Linux till HP Pavilion dv1000

Mjukstarta här!
Kategoriregler
Läs följande innan du postar: http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.php?f=208&t=44692
Du får hjälp att komma igång med Ubuntu genom att välja en personlig fadder här: http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.php?f=110&t=8767
Clumber

Vilket Linux till HP Pavilion dv1000

Inlägg av Clumber »

Hej jag är total nollställd vad som det innebär att ha linux på en dator,men många påstår att den är resurssnålare än vad Windows är.
Jag har en HP Pavilion dv1000 ,celeron M 1,4 och undrar vad som passar till den och om det finns på svenska.
GammalGubbe
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar

Re: Vilket Linux till HP Pavilion dv1000

Inlägg av GammalGubbe »

Försök, Lubuntu 14.04 LTS
Användarvisningsbild
norhager

Inlägg av norhager »

Clumber skrev:Hej jag är total nollställd vad som det innebär att ha linux på en dator,men många påstår att den är resurssnålare än vad Windows är.
Jag har en HP Pavilion dv1000 ,celeron M 1,4 och undrar vad som passar till den och om det finns på svenska.
Det har ingen betydelse vilken modell av Ubuntu du använder tillta på hur de ser ut och vilken fönsterhanterare som används, sen behöver vissa skapligt med minne för att de ska fungera Xubuntu och Lubuntu är väl de som fungerar bäst med datorer med lite minne jag har en dator som bara har 1,5 GB minne och den har jag Xubuntu sen har jag en dator med 8 GB minne och den har jag Kubuntu på så hur mycket minne du har på din dator och sen vilken du tycker är snyggast och mest praktisk är viktigt.
Clumber

Inlägg av Clumber »

Jag försökte med Ubuntu 14,04-desktop-i386 och Lubuntu 14,04-desktop-i386
och när jag körde dom fick jag ett medelande att jag ska ha kernel, hämtade ner
Linumint 201403-mate och fick i gång den,men sedan är ju en annan sak att få igång alla funktioner som ljud,internet mm alltså få igång drivrutinerna.
Det är ju en helt annan värld med dom olika enheterna i Linux mm än med Windows då det är bara att installera o tuta o köra.
Skriv svar

Återgå till "För nybörjaren"