Om jag har förstått det rätt så kan jag inte köra Beryl med mitt grafik kort?!
Har ett ATI Radeon Mobility 9000!
Står så här i xconfig filen:
Section "Device"
Identifier "ATI Technologies, Inc. Radeon R250 Lf [Radeon Mobility 9000 M9]"
Driver "ati"
BusID "PCI:1:0:0"
EndSection
Section "Monitor"
Identifier "Generic Monitor"
Option "DPMS"
EndSection
Section "Screen"
Identifier "Default Screen"
Device "ATI Technologies, Inc. Radeon R250 Lf [Radeon Mobility 9000 M9]"
Monitor "Generic Monitor"
DefaultDepth 24
Tacksam för svar!
MVH Hoffa
ATI och Beryl
SV: ATI och Beryl
Hur det är med ATi är klart/oklart....
Testa !
http://doc.gwos.org/index.php/BerylOnEdgy
Läs igenom innan du börjar...
Testa !
http://doc.gwos.org/index.php/BerylOnEdgy
Läs igenom innan du börjar...
Gjorde det, men då använde jag en automatiserad variant anpassad för ATI kort... men xservern kraschade...
Har väldigt liten erfarenhet... doh...
så jag gjorde en ominstallation för det skulle gå lite fortare än att felsöka... min förlust... suck!
Men satt igår och läste runt lite... då såg jag att man kunde ta ner drivare till ATI korten men det lägsta var till 9200, samt att man rekomenderades inte att köra Beryl om man inte kunde köra högre än 60Hz på skärmen! Där av min fråga!
Men går det att komma runt dessa tillkortakommanden? Har inte så mycket tid att sitta och labba på kvällarna..
Tacksam för svar!
MVH Hoffa
Har väldigt liten erfarenhet... doh...

Men satt igår och läste runt lite... då såg jag att man kunde ta ner drivare till ATI korten men det lägsta var till 9200, samt att man rekomenderades inte att köra Beryl om man inte kunde köra högre än 60Hz på skärmen! Där av min fråga!
Men går det att komma runt dessa tillkortakommanden? Har inte så mycket tid att sitta och labba på kvällarna..
Tacksam för svar!
MVH Hoffa
Jo jag har ingen annan variant för ATI kort än länken jag postade.hoffa skrev: Gjorde det, men då använde jag en automatiserad variant anpassad för ATI kort... men xservern kraschade...