Skriv vad du vill här!
SV: Skriv vad du vill på den här tråden!
Här i Töreboda (20 mil från Göteborg) så är det också vår, och grus i massor. Gick en liten sväng på (göta) kanalbanken idag men det är fortfarande förskräckligt blött att gå i gruset.
Du tog tydligen med dig den bärbara, eller hur?DimensionX skrev: Här i Töreboda (20 mil från Göteborg) så är det också vår, och grus i massor. Gick en liten sväng på (göta) kanalbanken idag men det är fortfarande förskräckligt blött att gå i gruset.

He he, det var ingen lång runda direkt, jag har bara cirka 200 meter till Göta Kanal.
Så går du aldrig ner i vikt....DimensionX skrev: He he, det var ingen lång runda direkt, jag har bara cirka 200 meter till Göta Kanal.

Som tur är så har inte lätt för att gå upp i vikt. Jag har nog hög ämnesomsättning tror jag. Jag gick nog ned något kilo istället nyss när jag låg sjuk i influensa.
Som storstadsbo vill jag ju gärna ser bilder av Göta Kanal. Jag har aldrig varit där.DimensionX skrev: He he, det var ingen lång runda direkt, jag har bara cirka 200 meter till Göta Kanal.
Vi kanske behöver någon galleri här, för att man kan visa.............
Jag kan ordna ett galleri på Göta Kanal sen om du vill.
GÄRNA!!!!!! 

Kanske kunde vara roligt att veta. Det är väldigt mycket tyska båt turister här, och har alltid varit. De tycks gilla Göta Kanal väldigt mycket. Förra året såg jag en hel del fransmän också. Ibland kommer de långväga ifrån, jag har till och med sett båt turister från Australien, men det är mera sällsynt. Norrmän och Danskar finns det också gott om, men än så länge så leder tyskarna.
Kod: Markera allt
pauli@pauli-desktop:~$ sudo remove vintern
pauli@pauli-desktop:~$ Vintern avinstallerades utan problem
pauli@pauli-desktop:~$ sudo apt-get install våren
pauli@pauli-desktop:~$ Bygger beroende träd...
Våren installerades utan problem
pauli@pauli-desktop:~$ tack
Ingen orsak...
- ninetwozero
- Utgåva: 6.06 Dapper LTS
jag har prov idag igen. x) någon som kan ssha min hjärna å hjälpa till? 

fd. Shadow här på forumet
Ännu bättre, vi ger dig ett script med alla svaren.Shadow skrev: jag har prov idag igen. x) någon som kan ssha min hjärna å hjälpa till?![]()
Förresten, lycka till på provet.

- ninetwozero
- Utgåva: 6.06 Dapper LTS
danke
gick helt ok faktiskt.
jag gillar att ssha min dator O_o

jag gillar att ssha min dator O_o
fd. Shadow här på forumet
- Louie
- Utgåva: 18.04 Bionic Beaver LTS
- Kontakt:
Har inte Shadow och DimensionX funderat på att skaffa sig ett realtidschattprogram?
IRC fungerar väldigt bra vad jag har erfarat, ni som bladdrar på som tokar

MVH

MVH
Ett väl utfört arbete ger en inre tillfredsställelse och är den grund var på samhället vilar.
Linuxuser - Fri webhosting åt folket!
IRC: Louie` @ #kurbitz freenode - Jabber: PM för jabber
Linuxuser - Fri webhosting åt folket!
IRC: Louie` @ #kurbitz freenode - Jabber: PM för jabber
Det här låter säkert lite underligt. 
Det fina med att konversera i ett forum är just att det inte är i realtid, man får gott om tid att lägga in ett svar, det ger oftast en mer avslappnad konversation, som dessutom vem som helst kan följa om de vill. Och all kommunikation i ett forum är väl mer eller mindre en slags chat som inte är i realtid. Sen kan man ha ämnesbaserad chat eller helt enkelt fri kommunikation. Det bästa är väl egentligen om forumet tillåter båda.
Ofta så utvecklas en tråd medan den skapas, ibland startas nya deltrådar, ibland fortsätter man på samma tråd med en ständigt skiftande diskussion, ibland mellan många personer, ibland mellan kanske bara 2 personer (som i de sista posterna). Ändå så kan vem som helst gå in när som helst och delta, det är just det som är det fina och styrkan med ett forum tycker jag.
Förr körde jag mycket med msn, icq, skype osv, nuförtiden så använder jag enbart msn, och mest i nödfall eftersom det mest är irriterande att bli störd i ett när man sitter vid datorn. Jo, jag brukar använda irc förstås lite då och då.
När jag startade den här tråden så tänkte jag mig att man skulle få skriva lite vad man ville här eftersom det brukar få fart på kreativiteten och fantasin, dessutom är det skönt att ha just en chat tråd för saker som inte passar in någon annanstans i forumet eller är värda att startas en ny tråd för.
Och jodå, jag och Shadow har allt skickat PM till varandra också. Det kanske skulle vara bättre om han ville meddela sina prov där tycker du? Å andra sidan så begränsar vi genast vad som kan postas i tråden, eller hur? Men, det är upp till dig, du är mod för det här forumet Louie.

Det fina med att konversera i ett forum är just att det inte är i realtid, man får gott om tid att lägga in ett svar, det ger oftast en mer avslappnad konversation, som dessutom vem som helst kan följa om de vill. Och all kommunikation i ett forum är väl mer eller mindre en slags chat som inte är i realtid. Sen kan man ha ämnesbaserad chat eller helt enkelt fri kommunikation. Det bästa är väl egentligen om forumet tillåter båda.
Ofta så utvecklas en tråd medan den skapas, ibland startas nya deltrådar, ibland fortsätter man på samma tråd med en ständigt skiftande diskussion, ibland mellan många personer, ibland mellan kanske bara 2 personer (som i de sista posterna). Ändå så kan vem som helst gå in när som helst och delta, det är just det som är det fina och styrkan med ett forum tycker jag.
Förr körde jag mycket med msn, icq, skype osv, nuförtiden så använder jag enbart msn, och mest i nödfall eftersom det mest är irriterande att bli störd i ett när man sitter vid datorn. Jo, jag brukar använda irc förstås lite då och då.
När jag startade den här tråden så tänkte jag mig att man skulle få skriva lite vad man ville här eftersom det brukar få fart på kreativiteten och fantasin, dessutom är det skönt att ha just en chat tråd för saker som inte passar in någon annanstans i forumet eller är värda att startas en ny tråd för.
Och jodå, jag och Shadow har allt skickat PM till varandra också. Det kanske skulle vara bättre om han ville meddela sina prov där tycker du? Å andra sidan så begränsar vi genast vad som kan postas i tråden, eller hur? Men, det är upp till dig, du är mod för det här forumet Louie.

IRC är ju riktigt old school!Louie skrev: Har inte Shadow och DimensionX funderat på att skaffa sig ett realtidschattprogram?IRC fungerar väldigt bra vad jag har erfarat, ni som bladdrar på som tokar
MVH
Jabber är det ju som gäller nu!

Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
IRC > All.Hund skrev:IRC är ju riktigt old school!Louie skrev: Har inte Shadow och DimensionX funderat på att skaffa sig ett realtidschattprogram?IRC fungerar väldigt bra vad jag har erfarat, ni som bladdrar på som tokar
MVH
Jabber är det ju som gäller nu!![]()

He he
Jodå, Irc har allt sina fördelar.
Jodå, Irc har allt sina fördelar.
haha.. jag ber om ursäkt för mitt tidigare inlägg!
Jag var trött och blandade ihop ICQ och IRC.
Det är ICQ som är gammalt, inget annat!
Edit: Stavning.. Fortfarande trött tydligen.
Jag var trött och blandade ihop ICQ och IRC.

Det är ICQ som är gammalt, inget annat!

Edit: Stavning.. Fortfarande trött tydligen.

Senast redigerad av 1 Hund, redigerad totalt 16 gånger.
Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
Det håller jag med om, varenda en av mina kompisar har lagt ned ICQ och bytt till MSN, Yahoo, Skype, eller något annat.