Jag är inte så säker på hur jag ska formulera mig om detta problem. Jag har då laddat ned den senaste versionen av Ubuntu och har bränt iso-filen till en disc men kan verkligen inte få det att fungera. Jag har sökt omkring men inte funnit någon lösning överhuvudtaget. Jag har använt program som InfaRecorder för att bränna ISO Image till skivan men fortfarande inget. Jag tror att bilden talar bäst för sig själv nedanför. Som ni ser så ligger den på skivan.. men ingen magi händer.
Jag tackar på förhand!
Iso'n finns på skivan men startar ej
- JoWa
- Global Moderator
- Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS
- Kontakt:
Re: Iso'n finns på skivan men startar ej
Hej och välkommen. 
Du skall använda Burn image (bränn avbild) i InfraRecorder.
http://dai-videotutes.blogspot.se/2007/ ... g-iso.html

Du skall använda Burn image (bränn avbild) i InfraRecorder.
http://dai-videotutes.blogspot.se/2007/ ... g-iso.html
Noble Numbat | Firefox 125β (snap) | Privacy Badger
- Gunnar Hjalmarsson
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Det ser ut som om du bara har kopierat ISO-filen till skivan, vilket inte funkar.
Kolla här:
http://www.ubuntu.com/download/desktop/ ... on-windows
Kolla här:
http://www.ubuntu.com/download/desktop/ ... on-windows
Hej och jag tackar för era svar.
Jag har nu iallafall lyckats med att bränna Ubuntu till en ny skiva med framgång efter att ha följt JoWa's råd. Jag har dock snubblat på ett nytt problem som inte är relevant till titeln.
Ubuntu bootar inte upp efter att jag startar om datorn med skivan i och dyker inte ens upp på Boot menyn på min Windows 7 maskin. Jag är medveten om att Ubuntu ska finnas som ett alternativ på listan med tanke på att disken är inne och kör men det gör den inte. Jag har gått in på Avancerade menyn med F8 men finner inte heller någonting där som skulle kunna hjälpa. Skivan och dess innehåll kör bara fint i VirtualBox så jag har inga misstankar om att det är någonting fel med den.
Jag hade verkligen uppskattat om någon hade kunnat hjälpa mig med denna!
MvH /Nox

Ubuntu bootar inte upp efter att jag startar om datorn med skivan i och dyker inte ens upp på Boot menyn på min Windows 7 maskin. Jag är medveten om att Ubuntu ska finnas som ett alternativ på listan med tanke på att disken är inne och kör men det gör den inte. Jag har gått in på Avancerade menyn med F8 men finner inte heller någonting där som skulle kunna hjälpa. Skivan och dess innehåll kör bara fint i VirtualBox så jag har inga misstankar om att det är någonting fel med den.
Jag hade verkligen uppskattat om någon hade kunnat hjälpa mig med denna!
MvH /Nox
- JoWa
- Global Moderator
- Kontakt:
Fint att det första steget är avklarat. 
Vad är det för dator (eller moderkort om datorn är ett hembygge)?
Kan den startas från andra startbara DVD? Har du möjligen en Windows 7-DVD att testa med, för att se om datorn överhuvud vill starta från en DVD?

Vad är det för dator (eller moderkort om datorn är ett hembygge)?
Kan den startas från andra startbara DVD? Har du möjligen en Windows 7-DVD att testa med, för att se om datorn överhuvud vill starta från en DVD?
Problem löst!
Jag använder en Hp pavilion g6 notebook. Jag var tvungen att öppna min Menu för Bios genom Esc knappen(kan variera från dator till dator) innan start up och manuellt ställa in på Bios menyn för att Boota från skivan så allt fungerar bara toppen. Känns verkligen som ett steg in i en större värld efter att ha varit en Windows användare nu i över 15 års tid.
Jag tackar och bugar för hjälpen.
Jag använder en Hp pavilion g6 notebook. Jag var tvungen att öppna min Menu för Bios genom Esc knappen(kan variera från dator till dator) innan start up och manuellt ställa in på Bios menyn för att Boota från skivan så allt fungerar bara toppen. Känns verkligen som ett steg in i en större värld efter att ha varit en Windows användare nu i över 15 års tid.
Jag tackar och bugar för hjälpen.

- JoWa
- Global Moderator
- Kontakt:
Utmärkt. 
Jag märkte din tråd som löst.
Välkommen till en ny värld. Hoppas att du kommer att trivas i den. Dyker det upp nya frågor, är det bara att återkomma.

Jag märkte din tråd som löst.
Välkommen till en ny värld. Hoppas att du kommer att trivas i den. Dyker det upp nya frågor, är det bara att återkomma.