Jag använder Cedega för att kunna spela Civilization 4. Detta står i Cedega:
ATI users should disable ARB_VBO.
Jag använder ATI och undrar var denna ARB_VBO finns någonstans, och hur jag disablar den?
Vad gör egentligen den filen och behövs den inte alls om man kör med ATI?
ATI och ARB_VBO
- ZX Spectrum
- Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
ATI och ARB_VBO
Jag vet vad jag vill, men vill inte det jag vet, men ändå vet jag ingenting och nu vet jag garanterat inte vad jag snackar om
- ZX Spectrum
- Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
SV: ATI och ARB_VBO
Jag tror jag hittade hur man stänger av ARB_VBO.
Var visst i en inställningsfil under home/.cedega där man ändrade detta. Blev dock ingen skillnad vad jag kunde se i prestanda.
Var visst i en inställningsfil under home/.cedega där man ändrade detta. Blev dock ingen skillnad vad jag kunde se i prestanda.
Jag vet vad jag vill, men vill inte det jag vet, men ändå vet jag ingenting och nu vet jag garanterat inte vad jag snackar om
- mikimon
- Utgåva: 18.04 Bionic Beaver LTS
- Kontakt:
SV: ATI och ARB_VBO
prova med att högerklicka på spel länken "programmet" klicka på Edit Profile. under General fliken, Scheduler sätt den på "No" och bocka i "Decrease WineServer Priority" samt "Accelerated Interprocess Communication"
Under Graphics:
välj Pixel Shaders till version 1.3, skriv in oxå hur mkt videoram du har och sätt AGP Vertex Till hälften av vad du har i ram på grafikkortet. Set Fixed Program skall stå på no , Fragment Offset skall vara Tex och Non Power of Two Textures ska vara Yes. klicka i Fixed GL extention Buffer och skriv in -GL_ARB_vertex_buffer_object...
de skall fungera till wow om inte annat.. bruka boosta ganska mkt..
Under Graphics:
välj Pixel Shaders till version 1.3, skriv in oxå hur mkt videoram du har och sätt AGP Vertex Till hälften av vad du har i ram på grafikkortet. Set Fixed Program skall stå på no , Fragment Offset skall vara Tex och Non Power of Two Textures ska vara Yes. klicka i Fixed GL extention Buffer och skriv in -GL_ARB_vertex_buffer_object...
de skall fungera till wow om inte annat.. bruka boosta ganska mkt..
Mikael Väänänen