Rhythmbox har "tröttnat" på att importera min musik

Mjukstarta här!
Kategoriregler
Läs följande innan du postar: http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.php?f=208&t=44692
Du får hjälp att komma igång med Ubuntu genom att välja en personlig fadder här: http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.php?f=110&t=8767
Användarvisningsbild
Blåbär
Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS

Rhythmbox har "tröttnat" på att importera min musik

Inlägg av Blåbär »

Skrev förut att jag hade problem med att installera (prova) Ubuntu. Nu är det gjort och det var inget som helst problem att installera parallellt med Windows 8. :)

Hur som helst, så stötte jag på lite problem efter installationen med rhythmbox. Jag installerade Ubuntu Restricted Extras och importerade filer från min windowspartition, men tyvärr blev det fler filer än jag ville ha och jag ville ta bort några och göra om importen, så att det ser snyggare ut.

Jag sökte på nätet där det stod att man kunde ändra i en xml-fil (rhythmdb.xml) för att nollställa, så efter att ha letat i en bra stund hittade jag filen och var noga med att bara radera mina låtar i den. Sedan ställde jag in sökvägen på null i terminalen så att den inte automatiskt skulle återimportera filerna.

Men när jag sedan skulle importera filerna från min nya sökväg så tänker den bara lite och ingenting händer. Inte ens felmeddelande om att vissa filer inte gick att importera. :P

Så jag fick gå tillbaka till min säkerhetskopia av xml-filen som jag lyckligtvis hade gjort. Visst kan jag leva på en soptipp av musik, men det känns tråkigt när någonting inte fungerar. Vad kan vara felet?
Användarvisningsbild
JoWa
Global Moderator
Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS
Kontakt:

Re: Rhythmbox har "tröttnat" på att importera min musik

Inlägg av JoWa »

I Rhythmbox, Redigera > Inställningar, fliken Musik, kan du välja musikbibliotekets plats och om biblioteket skall bevakas efter nya filer.
Filer som du inte vill skall importeras flyttar du lämpligen till en annan mapp.
Noble Numbat | Firefox 125β (snap) | Privacy Badger
Användarvisningsbild
Blåbär
Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS

Re: Rhythmbox har "tröttnat" på att importera min musik

Inlägg av Blåbär »

JoWa skrev:I Rhythmbox, Redigera > Inställningar, fliken Musik, kan du välja musikbibliotekets plats och om biblioteket skall bevakas efter nya filer.
Filer som du inte vill skall importeras flyttar du lämpligen till en annan mapp.
Oj, tack, var det så enkelt? Jag kanske borde lära mig att söka i programmet istället för att söka på nätet.
Skriv svar

Återgå till "För nybörjaren"