För er som inte vill uppgradera sin LTS

Frågor om LiveCDn samt installation och uppgradering av Ubuntu och dess varianter
Antec

För er som inte vill uppgradera sin LTS

Inlägg av Antec »

Hej
Den 17 april kommer en ny version av Ubuntu med långtidssupport, Ubuntu
14.04 LTS den har också 5 års support. Vad jag ville säga är, om ni vill fortsätta med 12.04 LTS så bör ni ställa "Informera mig om nya Ubuntu versioner" som original är ställt på "För versioner med långtidssupport" ställ den på "aldrig" istället! Du hittar inställningarna under programkällor. Det är först den 17 det kommer att bli synligt att en ny version finns i uppgraderingshanterare och för att minimera risken att installera en helt ny version med vad som följer med det, kan göra det riskabelt att ha den möjligheten så nära utan att ha förberett för en uppgradering! Ubuntu 12.04 LTS har en livslängd fram till april 2017. :)
Meerkat

Re: För er som inte vill uppgradera sin LTS

Inlägg av Meerkat »

Jag tycker det borde finnas ett alternativ som informerar när man har 3 månader support kvar. Det är väl rimligen då som den nyare versionen är som mest stabil. Var föreslår jag det här? I launchpad?
Tjadden
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

Re: För er som inte vill uppgradera sin LTS

Inlägg av Tjadden »

Hej, Antec

Jag installerade Ubuntu 14.04 AMD 64 bit och måste säga den fungerar som en klocka. Jag har inte haft det minsta spår av error.
Det enda som det tog lite tid innan jag fann lösningen, det var att installera Oracle Java 7 Du kanske minns att du gav mig filerna för detta när jag installerade 12.04.
Jag fick lägga till en fil tlll som jag måste installera först, innan jag påbörjade att installera Java. Går att läsa om i tråden "Problem med Java i Ubuntu 14.04" Tråden är löst
Skriv svar

Återgå till "Installation och uppgradering"