Hehe jo det var lite oklart kan hålla med om det. Jag tänker så att en felhanterare skall kunna stoppa en användare ifrån att skriva in fel svar. Exempel primprogrammet som ajg skrev ihop, den tar som inmatning en Integer men jag kan utan att programmet reagerar skriva 10e.
Programmet körs och alla korrekta prims skrivs ut, problemet är att jag vill inte att programmet ska kunna släppa igenom denna typ av inmatning, där skall en felhantering reagera och begära ett nytt tal.
Om jag vänder på det och skriver e10 körs programmet men hamnar i ett blackhole för programmet körs men utan utskrift och inga felvarningar. även där måste en felhantering ske. Detsamma gäller om jag bara skriver en bokstav som exempel.
Men jag har tittat runt på olika lösningar och hur folk gör men jag skulle vilja veta hur ni gör? finns det en universell lösning eller måste man skriva någon special funktion.
Jag har petat i Python ett tag och där är det lättare att hantera fel som blandingar av char och ints, eller fel typ alls vid inmatning, C++ stödjer ju inte detta