Har Ubuntu 14 rullats ut?

..när det gäller Ubuntu, eller kanske något helt annat. Lite som "Ordet är fritt", men man måste följa de regler som gäller. Här är roligt, trevligt, mysigt och kanske man tar en kopp kaffe tillsammans!
Användarvisningsbild
AirBox
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar

Har Ubuntu 14 rullats ut?

Inlägg av AirBox »

Jag installerade en 300mb uppdatering igår på ubuntu gnome, och kollade av nyfikenhet i terminalen.

Kod: Markera allt

lsb_release -a
lynx@lynx-Aspire-V7-581:~$ lsb_release -a
No LSB modules are available.
Distributor ID: Ubuntu
Description: Ubuntu 14.04 LTS
Release: 14.04
Codename: trusty
lynx@lynx-Aspire-V7-581:~$
Har Ubuntu 14 redan släppts, eller har jag bara inte uppdaterat sedan Alpha stadiet och det nu ligger i Beta, för förut stod det någonting med Developer.
Användarvisningsbild
Gunnar Hjalmarsson
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

Re: Har Ubuntu 14 rullats ut?

Inlägg av Gunnar Hjalmarsson »

14.04 släpps officiellt på torsdag. Men de måste ju ändra det där någon gång, lämpligen innan släppet. ;)
Användarvisningsbild
JoWa
Global Moderator
Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS
Kontakt:

Inlägg av JoWa »

Har du kört update-manager -d ? :nerd:

Utanför ämnet: Vem är skyldig till att det stympade ”fast” står där, inledande en huvudsats?
Bilagor
Uppdatera till 14.04.png
Uppdatera till 14.04.png (16.54 KiB) Visad 1695 gånger
Noble Numbat | Firefox 125β (snap) | Privacy Badger
Användarvisningsbild
AirBox
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar

Inlägg av AirBox »

JoWa skrev:Har du kört update-manager -d ? :nerd:

Utanför ämnet: Vem är skyldig till att det stympade ”fast” står där, inledande en huvudsats?
Nej det har jag inte kört, då jag redan sitter på 14.04 sedan alpha.
14.04 släpps officiellt på torsdag. Men de måste ju ändra det där någon gång, lämpligen innan släppet.
Det kanske bara är jag som är knasig, men det hade gott och väl kunnat tas bort när 14.04 går ur Beta och släpps officiellt. Men som sagt; Det är nog bara jag som är knasig :p
Användarvisningsbild
Gunnar Hjalmarsson
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

Inlägg av Gunnar Hjalmarsson »

AirBox skrev:
14.04 släpps officiellt på torsdag. Men de måste ju ändra det där någon gång, lämpligen innan släppet.
Det kanske bara är jag som är knasig, men det hade gott och väl kunnat tas bort när 14.04 går ur Beta och släpps officiellt. Men som sagt; Det är nog bara jag som är knasig :p
Knasig skulle jag väl inte säga. ;) Men du bortser från att en release är lite mer än att knäppa med fingrarna. Arkivet är i princip låst redan, men den sista handpåläggningen med diverse tester och buggfixar under särskilt kontrollerade former äger rum ändå. Sedan skall alla ISO-filerna skapas och testas så att de finns färdiga vid releasetidpunkten. Och du kan ju inte ändra i redan byggda ISO-filer...
Skriv svar

Återgå till "Ubuntu Café"