vulfgar skrev:Gunnar Hjalmarsson skrev:vulfgar skrev:För egen del tror jag inte att de är fullt så intresserade av organisationsfrågor utan av annat som kan hjälpa oss att få igång aktiviteter.
Fast nu var det ju just precis organisationsöversynen som var anledningen till förslaget om att rådfråga Loco Council:
HakanS skrev:Hade ett givande samtal med en medlem i Loco Council. De hjälper gärna till i översynen som gäller vår organisation.
Jag tycker att vi ska ta emot den hjälp de kan bistå med.
Och på den punkten vidhåller jag min uppfattning.
Att ta hjälp för att få idéer om hur vi rent allmänt skall få ett vitalare LoCo är väl någonting annat.
Spelar det egentligen någon roll? Om vi kan få idéer och goda råd så är det väl bara att tacka och ta emot? Att rådfråga LoCo council behöver ju inte bromsa det pågående arbetet.
Utanför ämnet: Rune.K skrev:Utanför ämnet: @ vulfgar
Varför blandar du in personliga egenskaper såsom självgodhet i diskussionen???
Utanför ämnet:
Om vårt LoCo kan få råd från någon/några som har en bred erfarenhet men att vi avvisar det pga att vi anser att vi själva vet bäst och har tänkt på allt redan så tycker jag nog att vi i har en självgod inställning. Fast det finns säkert lämpligare ord för det, du kan säkert komma på något bättre.
Jadu, vulfgar.
Du vet mycket väl att vi började diskutera "Tillsättning av moderatorer". I den tråden lades förslaget fram att det vore något för TL och TC, att sköta tillsättningen av moderatorer. Då skapades tråden tråden Definition av forumet... Och det är där vi är nu.
Att HakanS snackar med en medlem från LoCo Council får han gärna göra, vad han har snackat om finns förstås i ircloggen. Att läsa för den som vill kontrollera att det HakanS säjer här, stämmer överens med vad han säjer på IRC. Nu gick han förstås in under ett anonymt gästkonto, men man behöver inte vara någon Einstein för att se vem som pratar om en "infekterad debatt" här.
Och nu menar du på "fullt allvar" att vi ska utöka diskussionen med att få goda råd och idéer från Loco Council? Det tolkar jag enbart som en avledningsmanöver från den urspungliga frågan. Du har vid upprepade tillfällen förnekat att det är några större problem i forumet, det är bara lite "språkförbistring" det handlar om och att allt är frid fröjd för övrigt. Har du verkligen ändrat dej så pass, att du nu vill ha hjälp från Loco Council, vad ska dom göra? Enligt dej finns det ju enbart några små problem. Jag letar inte upp dina inlägg där du har skrivet det jag påstår, för jag tar för givet att du själv kommer ihåg det.
Allvarligt talat vulfgar, varför kan du inte ge Osprey en ärlig chans att genomföra sin Översyn och Gransknig under ordnade former. Du har faktiskt haft 7 år på dej sedan Systemskiftet 2007 att kalla in LoCo Council, varför propsar du på att göra det just nu??? Jag kan bara se att du försöker fördröja och förhala det, att vi har ett förslag där tillsättningen av moderatorer kommer att ändras totalt. Varför är det en sådan speciell och viktig fråga för dej om hur moderatorerna tillsätts, så att du måste ta till allehanda knep med argumentationsteknik och nu en avledande manöver. Tillhör det verkligen vett och etikett i en lokal gemenskap där vi jobbar ideellt för att förbättra och "promota" operativsystemet Ubuntu? Eller du vulfgar, har kanske något helt annat på din agenda?