För att kunna se och skriva där krävs medlemskap i gruppen "Debatt" och detta söker man via "[Kontrollpanelen]->[Användargrupper]"...
Ett utmärkt förslag framtaget av Osprey!HakanS skrev:Nu har det även startats en diskussion om Förslag till regler för Grupper.
Var sak har sin tid och var sak har sin plats samt en sak i taget.
Delar du med dej av hur du har beskrivit situationen här!?HakanS skrev:Hade ett givande samtal med en medlem i Loco Council. De hjälper gärna till i översynen som gäller vår organisation.
Jag tycker att vi ska ta emot den hjälp de kan bistå med.
Det tycker jag ockkså men förstår Loco council (LC) det "Svenska" systemet eller måste vi börja med att förklara det också för LC?HakanS skrev:Hade ett givande samtal med en medlem i Loco Council. De hjälper gärna till i översynen som gäller vår organisation.
Vad menar du med "Svenska systemet"?Harlekin33 skrev:... förstår Loco council (LC) det "Svenska" systemet eller måste vi börja med att förklara det också för LC?
Låter intressant eftersom vi nu ändå diskuterar organisation.HakanS skrev:Hade ett givande samtal med en medlem i Loco Council. De hjälper gärna till i översynen som gäller vår organisation.
Det är exakt det vi försöker åstadkomma med hjälp av Osprey's Översyn och Granskning, men jag har en känsla av att det inte gillas av alla...Harlekin33 skrev:...
Vi ska ha en forumadminstration och moderatorer som fungerar och jobbar som dom ska på ett bra sätt och regler för detta.
...
Jag skiter fullständigt i om det gillas av alla eller inte. Vi har påbörjat en översyn och den är bra hittills och den ska genomföras. Dom som inte gillar översynen har sin chans sen att kunna rösta om förslagen när allt är klart.Rune.K skrev:Det är exakt det vi försöker åstadkomma med hjälp av Osprey's Översyn och Granskning, men jag har en känsla av att det inte gillas av alla...Harlekin33 skrev:...
Vi ska ha en forumadminstration och moderatorer som fungerar och jobbar som dom ska på ett bra sätt och regler för detta.
...
Beslutet som togs på loco-mötet rörde översyn och granskning av forumets regler och moderering. När nu denna översyn börjat handla om locots organisation och arbetssätt så anser jag att det kan vara bra att ta hjälp av Loco Council.Rune.K skrev:Vi håller på med en översyn och granskning som vi tog beslut om på ett IRC-möte, man kan undra vad HakanS är ute efter när han tydligen kontaktar LoCo Council på eget bevåg. Det är inte alls i linje med vad man förvänta sej av en loco-medlem som har undertecknat CoC.
De kan ju hjälpa till med översynen.Harlekin33 skrev:Hur ska vi kunna förklara för LoCo council vad vi håller på med när översynen inte ens är klar?
Översätter du alla inläggen då, så att de får en möjlighet att sätta sig in i läget?HakanS skrev:De kan ju hjälpa till med översynen.Harlekin33 skrev:Hur ska vi kunna förklara för LoCo council vad vi håller på med när översynen inte ens är klar?
Jag tror de föredrar att diskutera via IRC.Gunnar Hjalmarsson skrev:Översätter du alla inläggen då, så att de får en möjlighet att sätta sig in i läget?
Det tror jag också. Och eftersom det är näst intill omöjligt att förmedla bakgrunden till våra diskussioner på det sättet, tror jag att värdet av att tillfråga dem är begränsat. De kan rimligen bara bistå med allmänt hållna råd.HakanS skrev:Jag tror de föredrar att diskutera via IRC.Gunnar Hjalmarsson skrev:Översätter du alla inläggen då, så att de får en möjlighet att sätta sig in i läget?
Varför skulle det vara näst intill omöjligt?Gunnar Hjalmarsson skrev:Och eftersom det är näst intill omöjligt att förmedla bakgrunden till våra diskussioner på det sättet, tror jag att värdet av att tillfråga dem är begränsat. De kan rimligen bara bistå med allmänt hållna råd.