Då och då, tillsynes slumpmässigt, samt varje gång jag spelar de flesta (även de med låga systemkrav) spel så får jag upp blue screen of death som jag har hört att det kallas med fel meddelandet: IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL. Har sett att folk har liknande problem, men varken jag eller min far har fått någon vidare framgång med hjälp av dessa svar.Det hela började i sommras när jag dumt nog lät datorn så på i en sådär 5 dygn med cirka 30 grader varmt i rummet. Datorn krachade och började ge ifrån sig ett ambulans liknande läte. Sedan dess har jag fått dupp dessa blåa skärmar då och då (ganska ofta till och med) Har testat att byta grafik kort vilket inte heller hjälpte, provat att byta RAM med samma resultat (nämnligen inget) Har även installerat om XP (dock utan att formatera om håddiskarna) vilket bara gjorde den segare och inte hjälpte problemet. Funderar nu på att byta både processor och moderkortoch hoppas att det funkar. Kondensatorerna (tror jag att det hette) på moderkortet verkar det vara fel på efter dom är svullna, om det kan vara orsaken. Har börjat tröttna på dessa blåa skärmar som hindrar mig från att andvända min databurk till fullo nu=(, så hoppas på att få ett slut på det nu. Hoppas nån kan hjälpa// Johan
IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL