Ljudproblem i Skype

Här behandlar vi program för Internet och kommunikation; webbläsare, chatt-program, filöverföring osv.
Tjadden
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

Ljudproblem i Skype

Inlägg av Tjadden »

Jag är nog benägen att hålla med, mycket onödig dynga finns som programutbud som jag tror att endast någon tusendels promille av världens befolkning har någon nytta av. Och jag tycker att vissa program är lite åt det hållet som tårta på tårta för att att vissa program ska fungera. Apropå på program, det här programmet fattar jag nästan inte ett dugg av hur man ska gå till väga? Vet du?
Bilagor
UpNp.png
Användarvisningsbild
Osprey
Kontakt:

Re: Hur installerar man Linux Ubuntu på bästa sätt?

Inlägg av Osprey »

Tjadden skrev:Apropå på program, det här programmet fattar jag nästan inte ett dugg av hur man ska gå till väga? Vet du?
Det du har igång där är ett konfigurationsprogram av samma typ som "gconftool" i Gnome, eller "regedt" (registereditorn) i Windows. Du använder det alltså för att ändra värdet för paramertrar/variabler som sedan används i en körning av något.

Just här verkar det vara för att ändra parametrar/inställningar för en Netgear CG3100...
Senast redigerad av 1 Osprey, redigerad totalt 28 gånger.
Agera genom att ta och behålla initiativet, ta de risker detta kräver...
http://www.enargo.com/it/
OpenVMS Shark - i Linux finns inte SYS$CMKRNL...
Tjadden

Inlägg av Tjadden »

Osprey

Jag laddade hem det för att testa datorns ljudinställningar i förhoppning om att kunna få Skype kontakt med en kompis på Filippinerna. Han hör mig perfekt med endast mindre störningar men ändock hör han exakt vad jag talar om, men inte tvärtom när han talar så bli meningarna rumphuggna och till och från med brusande och motorgurglande oljud. Han påstår när han talar med andra i Sverige och sthlm. så uppstår aldrig några störningar?
Användarvisningsbild
Osprey
Kontakt:

Inlägg av Osprey »

Jag är inte tillräckligt bra på detaljerna i Skype själv för att kunna komma med några goda idéer, men jag hittar en hel del med; Google > ubuntu skype noise omit loss...
Agera genom att ta och behålla initiativet, ta de risker detta kräver...
http://www.enargo.com/it/
OpenVMS Shark - i Linux finns inte SYS$CMKRNL...
Användarvisningsbild
Gunnar Hjalmarsson

Ljudproblem i Skype

Inlägg av Gunnar Hjalmarsson »

Tjadden skrev:Jag laddade hem det för att testa datorns ljudinställningar i förhoppning om att kunna få Skype kontakt med en kompis på Filippinerna. Han hör mig perfekt med endast mindre störningar men ändock hör han exakt vad jag talar om, men inte tvärtom när han talar så bli meningarna rumphuggna och till och från med brusande och motorgurglande oljud. Han påstår när han talar med andra i Sverige och sthlm. så uppstår aldrig några störningar?
Installerade du Skype från Skype-webbplatsen eller från Ubuntu-förrådet? Om det förra är fallet, hänvisar jag till min 'käpphäst' när det gäller Skype-problem: Installera från Ubuntu-förrådet!
Tjadden

Re: Ljudproblem i Skype

Inlägg av Tjadden »

Hej, Gunnar

Installerade Skype via terminalen så att jag kunde följa händelseförloppet av installerade filer. Och den frågade om den skulle fortsätta med att installerade
vidare, mitt i installationen som inte är alltför ovanligt att frågan kommer vi andra installationer.

Får se nu om jag får en bra kontakt i morgon med Filippinerna. Tidsskillnad 6 timmar.
Användarvisningsbild
Gunnar Hjalmarsson

Det finns i alla fall en chans att de där extra paketen gör skillnad. Jag håller tummarna. ;)
Tjadden

Inlägg av Tjadden »

Toppen Gunnar, allt fungerar till belåtenhet, tack vare dessa två extra paket!
Användarvisningsbild
Gunnar Hjalmarsson

Kul att höra. :)

Man ser ofta rekommendationer därute att hämta program på respektive hemsida, trots att de finns paketerade i Ubuntu-förrådet. Tyvärr tror jag att många av de tipsen ställer till det för folk.
Skriv svar

Återgå till "Internet"