morpa skrev:Rune.K skrev:
Hej!
Det ser ut och låter som att du välkomnar mej till sekten!?
Men tack iallafall!
Jag har tillräckligt med kapacitet innanför pannbenet för kunna motstå förföriskt snidade texter och fantasifulla argument, så du behöver inte lägga ner någon energi på försöka få med mej i "sekten".
Mvh Rune
Välkommen!
Nu blir jag nyfiken - vilken sekt pratar du om?
/morpa
Jag såg det här i IRC-loggen från tillfället när den stora kuppen genomfördes:
<jonasbjork> urban_anjar: och bli en del av sekten? never! jag är oberoende
Det finns de som säjer att det var en sekt som förespråkade "total demokrati" och som kapade ubuntu-se.org för 7 år sedan. Den krisen ligger fortfarande som en skitig dimma över ubuntu-se.org och jag tycker det är så förbannat tråkigt att det är så. Här ska vi diskutera hur bra det är med ett öppet och fritt operativsystem, men all energi har gått åt till att diskutera forumsregler i oändliga trådar i jag vet inte hur många år. Jo förresten, det är nog ganska precis 7 år. Det var nämligen då "sekten" tog över ledningen av LoCot.
Vilka som är med i sekten, det vet jag förstås inte med säkerhet. Men det finns några säkra kort. Vad som är märkligt är att det finns de som absolut inte vill att DSK diskuteras, man kan bara spekulera i vad det är för pinsamheter de har att dölja.
Jag försöker intervjua 2 medlemmar som deltog i Den Stora Krisen för 7 år sedan i den här tråden >
http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.php?f=6&t=58570 Du får titta in där, då och då. Så kanske du förstår lite vad det handlade om. Om inte, så är det bara att fråga.