github eller gitbucket?
github eller gitbucket?
Ni som programmerar, vad använder ni för versionshanteringssystem?
Github eller git bucket? Eller bara bazaar?
Github eller git bucket? Eller bara bazaar?
Re: github eller gitbucket?
Blandar vi inte lite äpplen med päron här? :)
svn och git.
vissa projekt hamnar på github.
vissa projekt hamnar på github.
Jag är mest intresserad av tips på omman ska välja github eller git bucket.
Är man inte ett större team, och man vill ha några privata repos, verkar ju gitbucket bättre (billigare i alla fall).
Google antyder förvisso att det finns någon form utav webbplats/tjänst som heter gitbucket, men är du säker på att det inte är den mer etablerade https://bitbucket.org/ du tänker på?
Gällande GitHub så tycker jag att deras priser för Organizations är rätt överkomliga, så länge man inte vill ha många smårepon, varpå det lätt kan bli oproportionerligt dyrt. I det scenariot blir ju då Bitbuckets prismodell mycket bättre.
Är det sen enbart rena git-repon man behöver är det ju trivialt att hosta det själv. Däremot fyller ju GitHub, Bitbucket, etc ett klart mervärde vad gäller att visa diffar, hantera ärenden, etc.
Gällande GitHub så tycker jag att deras priser för Organizations är rätt överkomliga, så länge man inte vill ha många smårepon, varpå det lätt kan bli oproportionerligt dyrt. I det scenariot blir ju då Bitbuckets prismodell mycket bättre.
Är det sen enbart rena git-repon man behöver är det ju trivialt att hosta det själv. Däremot fyller ju GitHub, Bitbucket, etc ett klart mervärde vad gäller att visa diffar, hantera ärenden, etc.
Du har rätt. Felstavat av mig.andol skrev:Google antyder förvisso att det finns någon form utav webbplats/tjänst som heter gitbucket, men är du säker på att det inte är den mer etablerade https://bitbucket.org/ du tänker på?

Jag vill ha flera privata repos, och då blir det ju genast billigare med bitbucket.andol skrev:Gällande GitHub så tycker jag att deras priser för Organizations är rätt överkomliga, så länge man inte vill ha många smårepon, varpå det lätt kan bli oproportionerligt dyrt. I det scenariot blir ju då Bitbuckets prismodell mycket bättre.
Funderar på att sätta upp en egen server och köra mot, men just nu får det hostas på annat ställe.andol skrev:Är det sen enbart rena git-repon man behöver är det ju trivialt att hosta det själv. Däremot fyller ju GitHub, Bitbucket, etc ett klart mervärde vad gäller att visa diffar, hantera ärenden, etc.
- mcNisse
- Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
Varför inte gitoriuos? Eller kandske gitlab?
Jag tror inte hostingen spelar så stor roll...
Jag tror inte hostingen spelar så stor roll...