Hej!
Jag har nyligen bytt operativsystem fran Windows till Linux och ar mycket nojd, bortsett fran en detalj, namligen att jag inte far mitt tradlosa wifi att fungera. Jag kan se tradlosa natverk genom wifi radar, men ingen signalstyrka. Jag har undersokt problemet grundligt pa alla forum, och maste saga att jag ar imponerad av hjalpvilligheten hos alla. Mitt problemomrade ar att drivrutinerna ar inte ordentligt installerade.
Jag har laddat ner de riktiga drivrutinerna (samt alla andra tankbara program), men kan inte installera dem pa min dator. Vidare har jag ndiswrapper, vilket jag heller inte kan installera. Lyckas jag med detta tror jag att jag kan fa det att fungera.
Problemet med att installera ndiswrapper ar de errors som uppstar:
make uninstall:
tar inte bort alla filer (permission denied att ta bort /lib/modules/2.6.17-10/generic/misc/ndiswrapper.ko)
Under make och make install far jag ocksa felmedelande. Nar jag sedan forsoker kora ndiswrapper star det command not found.
Vore valdigt tacksam om nagon har mojligthet att hjalpa mig med detta problemet.
Broadcom 440x ubuntu 6.10
-
- Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
SV: Broadcom 440x ubuntu 6.10
Du måste vara root (ha administratörsrättigheter) när du gör sådan, det blir du enklast genom att lägga till sudo innan kommandot, t.ex. "sudo make install".
SV: Broadcom 440x ubuntu 6.10
Tack for svar.
Det hjalpte till viss del, dvs att sudo make uninstall fick bort alla filer, men sudo make och sudo make install visar fortfarande felmeddelanden med ndiswrapper.
Har bifogat en screenshot.
Mvh
[bifogad fil raderad av administratör]
Det hjalpte till viss del, dvs att sudo make uninstall fick bort alla filer, men sudo make och sudo make install visar fortfarande felmeddelanden med ndiswrapper.
Har bifogat en screenshot.
Mvh
[bifogad fil raderad av administratör]