Varför gör du det så svårt för dej, när det gäller modereringen. När det är så här enkelt:
Källa > http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.php?f=6&t=58572Mod skall bara läsa inläggen och se om det finns något i dem som strider mot forumreglerna. Och det är ju enkelt. Mest handlar det ju om allmänt stötande som tex porr, olagligheter eller personangrepp.
Eller är det så att du har hemliga instruktioner eller en egen agenda?
När ska jag få svar på mitt PM egentligen?
Rune.K skrev:Visst var det ett modereringsärende!HakanS skrev:Jasså, du menar det PM:et. Det berörde ju inte direkt något modereringsärende.Rune.K skrev:Jag ställde en enkel fråga. Och nämnde att man kan sila mygg och svälja elefanter. Du kan inte missa det!
Att du inte fått svar beror dels på att frågan rörde en annan person, dels på det du skrev sist i PM:et.
För övrigt var PM:et riktat till mig personligen och inte till moderatorerna.
Jag fick en tillsägelse för att jag hade använt orden surpuppor och betonghäckar i ett inlägg som du modererade bort. Bortmodereringen har jag inga synpunkter på, det är alltid svårt med gränsfall för en moderator
Men att jag får en tillsägelse för att ha använt de tidigare nämnda orden är lite magstarkt om man jämför med Hunds rabiata personangrepp, se > http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.p ... 22#p468322
Alltså frågar jag dej hur långt straff Hund fick för sina grova personangrepp, i mitt PM-svar. Om du tolkar det som en personlig fråga, så vete gudarna var du kommer ifrån. Man kan tillägga att det inte är första gången Hund far ut i rabiata personangrepp som han har fått varning för. Man kan ställa sej frågan hur många varningar en funktionär ska tillåtas dra på sej, innan han fråntas sin färggranna titel. Bara det senaste otrevliga inlägget borde ge antingen 3 månaders avstängning alternativt permanent banning, (på ett normalt forum).
Det är gulligt och kul när man spelar spel med mindre barn och de ändrar spelreglerna under spelets gång och i regel är de ärliga och talar om det i förväg. Men när en vuxen individ på det icke officiella ubuntuforumet i Sverige försöker sej på ett liknande stunt, så är det bara tragiskt. Det är inte första gången den här individen försöker sej på oärliga tricks när han modererar, det finns dokumenterat så det är bara att öppna ögonen så kan ni själva läsa hans övertramp.
Du skriver så här:
Det är inte sant enligt min erfarenhet, men det är kanske så enkelt att du inte är objektiv när du modererar.HakanS skrev:...
Om man skickar ett PM till moderatorgruppen med synpunkter på att man fått sitt inlägg modererat, så kan jag lova att frågan behandlas och besvaras inom 24 timmar.
Sedan ser jag tydligt att du ändrar spelreglerna under spelets gång, det som små barn brukar göra, i den här tråden.
T.ex vad jag vet så är det första gången som du nämner att man skall skicka PM till moderatorgruppen istället för till dej om man har synpunkter på modereringen. Det finns fler exempel i den här tråden på hur moderatorn ändrar regler eller policy under spelets gång.