Vad betyder egentligen detta......??Harlekin33 skrev:Halleluja!
Ryggdunkarklubben talar!
![]()
PS. Ubuntu.se har tydligen alldeles för lite att göra!
Arbeiten!

Och vad har detta med ubuntu.se att göra..

Nu förstod du mig nog fel, eller rättare sagt så var det nog jag som uttryckte mig lite oklart.HakanS skrev:Vad är det för bevis du menar finns för att det inte fungerar?Osprey skrev:Att ta synpunkter om modereringar via pm funkar bevisligen inte
Om man skickar ett PM till moderatorgruppen med synpunkter på att man fått sitt inlägg modererat, så kan jag lova att frågan behandlas och besvaras inom 24 timmar.
Det jag menade var inte att moderatorgruppen inte sköter svarandet på PM eller något sådant, för det förutsätter jag och tror jag att alla tillsatta moderatorer gör.
Det jag menade var att det har inte funkat för att få bort allt tjafs kring principer, oegentligheter och oklarheter med modereringen. Ibland måste saker och ting lyftas till ett högre plan för att granskas objektivt.
Om jag nu ska ta en parallell till med polisen, vars verksamhet till viss del sammanfaller med att moderera samhället, så den enskilde polismannen givetvis första instans om man har synpunkter på något i utförandet. Men om det nu är så att man inte kan enas med honom eller henne om att arbetet har utförts på ett korrekt sätt, eller att de har haft rätt regler att arbeta efter, så har både Rikspolisstyrelsen och Justitiedepartementet i uppgift att granska samt övervaka hur arbetet utförs. Detta sker via både Internrevisionen och Riksrevisionen, som till viss mån motsvarar Förtroenderådet vi hade här tidigare.
Som det är nu så får varje moderator själv förklara varför han gjorde som han gjorde och på vilket sätt han anser det befogat, men detta ger honom också frihet att tolka regler helt efter eget sinne och tycke. Detta gör att en moderator kan arbeta på ett för forumet tveksamt sätt, utan att det finns någon i beslutande eller förtroendevald ställning som motsätter sig detta...
Det är där som det inte funkar med pm till en moderator!! En moderator kommer givetvis alltid att hävda att han gjort rätt, eller åtminstone att han haft rätt uppsåt i det han gjort. Självfallet!! Men om moderatorn har tolkat regelverket på ett felaktigt sätt, eller utför sitt arbete på ett sätt som i praktiken motarbetar forumet, så kommer detta aldrig att kunna ordnas till så länge det enbart är den enskilde moderatorn som deltar i diskussionen...