Noela we pîroz be!

Säkert gammal som gatan men jag log när jag läste det.DZone skrev: I'm Dreaming of a #FFFFFF Christmas
Hund skrev:God jul!
Snön lyste med sin frånvaro, det regnade, inga juklappar och jag hade knappt sovit.
Oerhört lyckad jul i år.![]()
~ Sent from my LG G2 using Tapatalk 4 ~
Vad tusan är det jag försöker tolka här?vulfgar skrev:God Jul!
[img]Obegriplig%20bild[/img]
Hihihi!TicToc skrev:Vad tusan är det jag försöker tolka här?vulfgar skrev:God Jul!
Du är gullig!Kurdistan skrev:vulfgar, haha vilken skön julbelysningen. Lycklig är den som har dig till fru och mor som sprider massa tux-kärlek.
Min mor har nu på senare år börjat lära sig använde webbläsare. Typ hur man söker på webben. Dock om hon vill se något i fullskärm eller avbryta fullskärm läge, ja då får man hjälpa henne.vulfgar skrev:Du är gullig!Kurdistan skrev:vulfgar, haha vilken skön julbelysningen. Lycklig är den som har dig till fru och mor som sprider massa tux-kärlek.
![]()
Jag har en underbar familj, som står ut med att mor i huset spenderar en massa timmar framför datorn och numera även med mobilen.
Min mamma (80+) kör ubuntu, hon har haft det sen feisty. Det var hennes första dator. När den var ny visade jag henne under nån halvtimme hur datorn startades och hur firefox funkade och väntade mej en massa frågor, men det var tyst ett bra tag, inga frågor alls. Sen när vi lite senare talades vid ang något helt annat (jag har glömt vad) så var hon överraskande välinformerad och när jag frågade var hon fått infon från så sa hon "jag googlade".Kurdistan skrev:Min mor har nu på senare år börjat lära sig använde webbläsare. Typ hur man söker på webben. Dock om hon vill se något i fullskärm eller avbryta fullskärm läge, ja då får man hjälpa henne.vulfgar skrev:Du är gullig!Kurdistan skrev:vulfgar, haha vilken skön julbelysningen. Lycklig är den som har dig till fru och mor som sprider massa tux-kärlek.
![]()
Jag har en underbar familj, som står ut med att mor i huset spenderar en massa timmar framför datorn och numera även med mobilen.
vulfgar skrev:Min mamma (80+) kör ubuntu, hon har haft det sen feisty. Det var hennes första dator. När den var ny visade jag henne under nån halvtimme hur datorn startades och hur firefox funkade och väntade mej en massa frågor, men det var tyst ett bra tag, inga frågor alls. Sen när vi lite senare talades vid ang något helt annat (jag har glömt vad) så var hon överraskande välinformerad och när jag frågade var hon fått infon från så sa hon "jag googlade".Kurdistan skrev:Min mor har nu på senare år börjat lära sig använde webbläsare. Typ hur man söker på webben. Dock om hon vill se något i fullskärm eller avbryta fullskärm läge, ja då får man hjälpa henne.vulfgar skrev:Du är gullig!Kurdistan skrev:vulfgar, haha vilken skön julbelysningen. Lycklig är den som har dig till fru och mor som sprider massa tux-kärlek.
![]()
Jag har en underbar familj, som står ut med att mor i huset spenderar en massa timmar framför datorn och numera även med mobilen.Nu i höst skaffade hon sin första androidlur också.
Undrar varifrån jag har fått mitt teknikintresse....
;-)vulfgar skrev:Min mamma (80+) kör ubuntu, hon har haft det sen feisty. Det var hennes första dator. När den var ny visade jag henne under nån halvtimme hur datorn startades och hur firefox funkade och väntade mej en massa frågor, men det var tyst ett bra tag, inga frågor alls. Sen när vi lite senare talades vid ang något helt annat (jag har glömt vad) så var hon överraskande välinformerad och när jag frågade var hon fått infon från så sa hon "jag googlade".Kurdistan skrev:Min mor har nu på senare år börjat lära sig använde webbläsare. Typ hur man söker på webben. Dock om hon vill se något i fullskärm eller avbryta fullskärm läge, ja då får man hjälpa henne.vulfgar skrev:Du är gullig!Kurdistan skrev:vulfgar, haha vilken skön julbelysningen. Lycklig är den som har dig till fru och mor som sprider massa tux-kärlek.
![]()
Jag har en underbar familj, som står ut med att mor i huset spenderar en massa timmar framför datorn och numera även med mobilen.Nu i höst skaffade hon sin första androidlur också.
Undrar varifrån jag har fått mitt teknikintresse....
Tack för den förklaringen. Märkte senare att bilderna ser helt olika ut beroende på om jag läser inlägget i Chrome på Mac eller Chromium på Kubuntu. Självklart ser jag mer vad det skall föreställa i Kubuntu...vulfgar skrev:Hihihi!TicToc skrev:Vad tusan är det jag försöker tolka här?vulfgar skrev:God Jul!
Pingvinen är vår senaste julprydnad. Jag blev lyrisk när jag hittade den i elaffären.Delar av familjen har försökt trakassera mej och säger att pingviner inte har med jul att göra, men i så fall hade det ju givetvis inte funnits julpingviner i butiken.
(Det är han som inte anser att den är en julprydnad som klätt vår julTux i mina läsglasögon).