kan inte hitta bittorent

hempa

kan inte hitta bittorent

Inlägg av hempa »

Behöver lite hjälp här. jag kan inte hitta bittorrent enligt pakethanteraren så är det installerat men när jag kollar på fliken internet i applications så finns  bittorrent inte där. däremot så finns amule och dc++ hur kan jag hitta bit torrent??
Användarvisningsbild
mcNisse
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar

SV: kan inte hitta bittorent

Inlägg av mcNisse »

Du ska kunna hitta installerade program med pakethanteraren. Hur ska man annars kunna avinstallera? ;)  Vilken pakethanterare kör du?

Bittorrent ligger under Nätverk (networking). Bittorrent är kommandoradsbaserad om jag fattar dokumentationen rätt. Du behöver även paketet bittorrent-gui.

Sedan vill jag passa på att lobba för http://packages.ubuntu.com. Där går det att se vilka filer som ingår i paketen. Mycket användbart.
KDE 4.5 SC är ute i det fria!!! Tjoho

Stagnation is good for nobody - after all if you don't progress you end up with gnome
Christian Johansson
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

Inlägg av Christian Johansson »

Just nu sitter jag vid en Win XP-dator men igår såg jag när jag klickade på Ubuntu-ikonen längst upp till vänster och valde "Edit Menu" att bittorrent faktiskt finns i menyerna (under Internet Applications tror jag) men den är inte ibockad så den syns inte. Det är nog bara att sätta en bock i rutan så visas den (det finns för övrigt några andra menyalternativ som inte heller är ibockade så de syns inte även om de nog också är installerade).
Användarvisningsbild
TheOne

Inlägg av TheOne »

Christian Johansson skrev: Just nu sitter jag vid en Win XP-dator men igår såg jag när jag klickade på Ubuntu-ikonen längst upp till vänster och valde "Edit Menu" att bittorrent faktiskt finns i menyerna (under Internet Applications tror jag) men den är inte ibockad så den syns inte. Det är nog bara att sätta en bock i rutan så visas den (det finns för övrigt några andra menyalternativ som inte heller är ibockade så de syns inte även om de nog också är installerade).
AHA! Hade problem med att ett helt annat program inte syndes...  :P
Okänd

Inlägg av Okänd »

Samma här, jag förstår inte varför en del program är urbockade "by default".
Användarvisningsbild
TheOne

Inlägg av TheOne »

Jag kan inte blocka i mina heller!?  :-\
Skriv svar

Återgå till "För nybörjaren - inaktuell"