Hej. jag har installerat ubuntu 9.04 på en gammal laptop,Toshiba åt en vän. Försökte med senare system men den vill inte ta emot dem. Men det är ok med 9.04. Emellertid körs den i "Low grapic" och jag vet inte hur man ändrar det men det finns det säkert någon trevlig vän därute som vet.
Alf.
Low Grapics?
Re: Low Grapics?
Skriv alltid vad det är för dator du har , det är helt omöjligt att hjälpa till utan att veta detalfeva skrev:Hej. jag har installerat ubuntu 9.04 på en gammal laptop,Toshiba åt en vän. Försökte med senare system men den vill inte ta emot dem. Men det är ok med 9.04. Emellertid körs den i "Low grapic" och jag vet inte hur man ändrar det men det finns det säkert någon trevlig vän därute som vet.
Alf.
Oj, sorry. Det är en Toshiba Satellite pro 4600
Alf
Alf
Det är en Trident XP 64-bitar grafikaccelerator och jag har försökt att ladda hem drivisar resp. uppdat men lyckas inte. Är det i datorn eller programvaran felet sitter?
När jag försöker med senare versioner av Lubuntu eller Ubuntu fastnar installationen och står och tuggar.
Alf.
När jag försöker med senare versioner av Lubuntu eller Ubuntu fastnar installationen och står och tuggar.
Alf.
- Osprey
- Kontakt:
Ubuntu 9.04 krävde/kräver 256 MiB RAM, medan senare verioner kräver 512 MiB, det är förmodligen där du har din begränsning. Däremot borde nyare versioner av Lubuntu kunna funka...
Agera genom att ta och behålla initiativet, ta de risker detta kräver...
http://www.enargo.com/it/
OpenVMS Shark - i Linux finns inte SYS$CMKRNL...
http://www.enargo.com/it/
OpenVMS Shark - i Linux finns inte SYS$CMKRNL...
Så var det. Det finns 384 MB minne i den här burken. Det funkar sådär med ett gammalt XP men det är ju ingen permanent lösning. Ska sätta i lite mer minne. Han som ska ha den här vill gärna ha Ubuntu efter att han sett hur bra det fungerar på min Laptop.
Tack för hjälpen.
Alf.
Tack för hjälpen.
Alf.