Ladda ner "widgets" till Xubuntu?

Skrivbordsmiljöer, fönsterhanterare och desklets
Henrik Jansson
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

Ladda ner "widgets" till Xubuntu?

Inlägg av Henrik Jansson »

Kan man ladda ner fler widgets Xubuntu?
Jag har Xubuntu 12.04 på en bärbar dator, men det fanns inte så många widgets att lägga till i panelen. I Ubuntu 10.04 finns det fler, så jag tänkte att det kanske går att ladda ner fler?
Antec

Re: Ladda ner "widgets" till Xubuntu?

Inlägg av Antec »

Använder du fortfarande 10.04? ??? Är det servervarianten av 10.04 så finns den kvar än till april 2015 men har du fortfarande desktop varianten så har den utgått! Ville bara påminna dej :)
På min stationära dator kör jag 10.04
Henrik Jansson

nja.. den har inte gått ut.. den är fortfarande kvar här inne i datorn... ;)
Antec

Inlägg av Antec »

Ja så är det så klart men den uppdateras inte längre! :)
Henrik Jansson

nja.. men funkar det så behöver man ju inte uppdatera... och det kommer faktiskt fortfarande uppdateringar.. laddader ner uppdateringar senast idag faktiskt.
Hade tänkt installera 12.04 men det var ju helt förstört nu så jag får vänta på bättre tider. Funderade lite på Kubuntu istället, provkörde det lite via USB-minne, men det verkade inte ens gå att lägga programikoner i panel-listen vilket gjorde mig tveksam.
Antec

Inlägg av Antec »

Henrik Jansson skrev:nja.. men funkar det så behöver man ju inte uppdatera... och det kommer faktiskt fortfarande uppdateringar.. laddader ner uppdateringar senast idag faktiskt.
Hade tänkt installera 12.04 men det var ju helt förstört nu så jag får vänta på bättre tider. Funderade lite på Kubuntu istället, provkörde det lite via USB-minne, men det verkade inte ens gå att lägga programikoner i panel-listen vilket gjorde mig tveksam.
Jag håller inte med dej, dom filer du får härstammar bara för servermodellen och du står egentligen utan nått skydd för säkerhetsrelaterade filer som uppstår med desktop-varianten i nuläget! :)
Användarvisningsbild
webaake

Inlägg av webaake »

De här xfce panel plugins räcker väl ett tag;
http://goodies.xfce.org/projects/panel-plugins/start

Har du installerat alla xfce paket som t ex "goodies" m fl?
Xubuntu på flera maskiner. Men inte Unity!
Mer Terminalanvändande i Ubuntu vore bra. Och Xfce. Och Mate.
Antec

Inlägg av Antec »

Det jag nämnde har ju inget alls med den här tråden att göra, men jag tyckte ändå det var viktigt att påminna! :)
Henrik Jansson

Antec skrev:
Henrik Jansson skrev:nja.. men funkar det så behöver man ju inte uppdatera... och det kommer faktiskt fortfarande uppdateringar.. laddader ner uppdateringar senast idag faktiskt.
Jag håller inte med dej, dom filer du får härstammar bara för servermodellen och du står egentligen utan nått skydd för säkerhetsrelaterade filer som uppstår med desktop-varianten i nuläget! :)
Men vad skulle det kunna ställa till med för problem då?
Jag har testat ubuntu och kubuntu 12.04 men det är en hel del funktioner som har försvunnit där :( ..och jag har inte lyckats hitta hur man lägger in programikoner i panellisten på kubuntu. Så för närvarande funkar 10.04 bättre för mig.
Henrik Jansson

webaake skrev:De här xfce panel plugins räcker väl ett tag;
http://goodies.xfce.org/projects/panel-plugins/start

Har du installerat alla xfce paket som t ex "goodies" m fl?
Ok, tackar!
Nä.. "goodies", vad är det? hittar man det i programcentralen? Jag sitter vid en annan dator just nu men ska kolla på det sen!
Antec

Inlägg av Antec »

Starta ny tråd @Henrik Jansson om att använda utgångna Ubuntu och vad som kan hända då, problemet är att annars förstörs den här tråden som du egentligen ville ha svar på, jo jag är skyldig till trådkaoset, men det var för att jag tyckte det var viktigt och att du fick den informationen direkt :)
Användarvisningsbild
webaake

Inlägg av webaake »

Xubuntu på flera maskiner. Men inte Unity!
Mer Terminalanvändande i Ubuntu vore bra. Och Xfce. Och Mate.
Skriv svar

Återgå till "Skrivbordet"