Här diskuteras allt som är relaterat till utvecklingsversionen av Ubuntu.
14.04 Trusty Tahr är endast riktad till utvecklare och erfarna användare, och släpps som stabil i april 2014.
Men visst är man sugen på nått nytt nu, själv tycker jag att 13.10 var bra med en del krångligheter men egentligen så har allt det löst sig utan att måste tänka och ändra! Det är bra det är väldigt bra men lite trist men bra!
Status: Trusty Development Kernel
The ubuntu-trusty git repo is officially open, git://kernel.ubuntu.com/ubuntu/ubuntu-trusty.git . It’s been rebased to the latest v3.12-rc6 upstream kernel. We have not yet uploaded to the archive but will likely do so soon.
Linux och Unity (7 & 8) är samma som 13.10. Mir har uppdaterats. Rhythmbox har uppdaterats till 3.0.1 och Mesa till 9.2.2. Mer har jag inte kollat på Launchpad.
Är Mir en standardinstallation i Tahr?
Nu körde jag en uppgradering och inte en nyinstallation - det finns nightly builds http://cdimage.ubuntu.com/daily-live/current/ - men mir är inte installerat för mej, däremot verkar det finnas en massa paket för mir.
I övrigt har jag inte noterat något som skiljer, det var givetvis en del nya paket, men det är sällan några störe förändringar så här tidigt för en ny release.
På internet vet ingen att du är en hund...... ~~~ .....I'm a bitch!
Det lär dröja en tid innan Tahr blir verkligt intressant, och man ser vilka val de gör. Då blir det läge att hoppa på (i VBox för min del).
Jag hoppas att 14.04 blir en mer spännande utgåva än 13.10.
Intressant blir det nog egentligen inte förrän efter jul nångång. Fast med tanke på att trusty är tänkt som LTS så är det tveksamt om dom vågar sej på några alltför stora nyheter, men man kan ju hoppas!
Mir och Unity 8 är väl de osäkraste korten, och där behöver de nog satsa hårt från början om det skall hinna bli bra till april. Jono Bacon skrev att 14.04 kommer att bli den ”största” LTS hittills. Men kvalitets- och stabilitetskraven är höga på en LTS-utgåva, så vi får se hur djärva de är. ”Djärva” med tanke på att den nya tekniken inte testas i stor skala i 13.10.
Vi får väl se vad som händer. Det kan ju också vara skillnad om man installerar trusty direkt, jag gjorde ju bara en uppdatering av mitt system. Ska väl testa med en total nyinstallation så småningom.