Någon som har tid att hålla en Linuxkurs?

..när det gäller Ubuntu, eller kanske något helt annat. Lite som "Ordet är fritt", men man måste följa de regler som gäller. Här är roligt, trevligt, mysigt och kanske man tar en kopp kaffe tillsammans!
Användarvisningsbild
alatariel
Utgåva: 18.04 Bionic Beaver LTS

Någon som har tid att hålla en Linuxkurs?

Inlägg av alatariel »

Jag har inte varit så aktiv på sistone jag vet, men dels har jag varit arbetslös för mycket och sedan jag har fått ett jobb igen (september) har jag inte haft så mycket tid. Skulle tråden hamna i fel forum ber jag er flytta på den :)

För cirka ett halvår sedan skrev jag till samtliga studieförbund i Stockholmstrakten för att undersöka om något av dem skulle vara intresserat av att hålla en grundläggande Linux-kurs. Då var jag fortfarande arbetslös och skulle kunnat hålla en sådan själv. Nu har jag däremot i dagarna fått svar från Folkuniversitet här i Stockholm som har fått förfrågan från ett företag om det kunde finnas en typ 5-dagarskurs med 2 grupper i början av nästa år. De vill i så fall ha kursen på sitt företag.

Jag har en del material jag kunde ge vidare till någon som kan hålla en sådan kurs - jag höll i en grundläggande Linuxutbildning i Norrbotten 2006/2007 - om ni inte har eget material. Men jag hoppas självklart att jag kan behålla mitt nuvarande jobb ett tag till :)

PM:a mig för vidare detaljer om ni är intresserade!

//Alatariel
~~~ Kubuntu18.04 ~~~
Tjadden
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

Re: Någon som har tid att hålla en Linuxkurs?

Inlägg av Tjadden »

Hej, alatariel

Du påminner mig om hur jag fick till stånd en datakurs för 200 kvinnor i ett industriföretag.
Orsaken till detta, att nya maskiner var numeriska och kvinnorna som inte kunde ett dugg om datorer fick den här kursen för att klara av sitt jobb.
Jag tror att du ska vända dig till industrisektorn där behövs du.
Användarvisningsbild
Osprey
Kontakt:

Inlägg av Osprey »

Du har ett PM :)
Agera genom att ta och behålla initiativet, ta de risker detta kräver...
http://www.enargo.com/it/
OpenVMS Shark - i Linux finns inte SYS$CMKRNL...
morpa
Översättare
Utgåva: 23.04 Lunar Lobster

Inlägg av morpa »

Bra initiativ. Hoppas att någon har tid att hålla den, berätta gärna hur det går. Ett ställe att kasta ut en förfrågan på är annars Foss Stockholms maillista. http://www.foss-sthlm.se/
Skriv svar

Återgå till "Ubuntu Café"