Hej, Antec
Raspberry verkar vara en rolig liten pryl, påminner om den som min bror tillverkade för några år sedan. Idag har han större planer, en personlig superdator, men den blir dyr enligt hans uppgift, tack vare komponenterna.
Vem skulle inte vilja ha en snabb dator när det gäller att göra ritningar på kommande innovationer som jag sysslar med.
Jag är inte något matematiskt snille och min nuvarande Dell dator förstår inte min ekvation? Jag vill ha en dator som kan förstå kombinationen av parametrar och översätter dem i siffertal.
Jag har just nu ett delikat uppgift att lösa!
Hastighet, volym, utgångspunkt, målpunkt, upprepning, vridmoment (variabla kurvor) friktion, tröghetsfaktor, dessa parametrar söker siffror och detta förstår inte min dator. Möjligt att jag ger fel kommandon för att verkställa formeln?
I den här stilen vill jag att min datorn ska fungera att den åtminstone ger siffer-alternativ som man kan spinna vidare på och det gör den inte.
Det är därför jag är ute efter en extra ordinär Linuxdator, baserat på att Linux är ledande när det gäller superdatorer och borde kunna komma fram med en liten superdator för privat bruk?
Finns det äkta Linux datorer?
Re: Finns det äkta Linux datorer?
Hej alla tunga uppgifter brukar Linux klara! det som ligger dom i fatet just nu är hopkopplingen, Så här säger jag, jag vill få ett gruslast att se verkligt ut att varje sten som finns är unik det går att få det att synas så med Linux, Windows maskinen som är närmast skärmarna, har hjälp till men dom behövs egentligen inte längre! 

-
- Global Moderator
- Utgåva: 23.04 Lunar Lobster
Du vet väl om att Linux inte är ett företag?Tjadden skrev:baserat på att Linux är ledande när det gäller superdatorer och borde kunna komma fram med en liten superdator för privat bruk?
Linux är en operativsystem-kärna som kan köras på en hel massa olika datortyper. Allt från inbyggda system i tvättmaskiner till gigantiska superdatorer.
- Broder Tuck
- Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS
Jag håller med dig om att de ligger lite högt, prismässigt sett. Jag vet inte om avsaknaden av MS's subventioner spelar in, eller att hans egna inköp är orsaken. Kanske både ock . .. .norhager skrev:De var inte precis billig de datorer på den hemsida du visade, har du ingen länk för billigare datorerBroder Tuck skrev:![]()
Här har du ett svenskt företag som säljer datorer med Linux.
Ubuntu förinstallerat.
Lycka till.
Men det går att tala med Gunne per tel och genom honom konfigurera sin egen dator. Får han prisbilden klar för sig, så kommer han att kunna bygga en dator som kanske bra mkt bättre passar ett individuellt behov. Då kan man satsa på det man själv värderar högre och göra avkall på delar som man inte prioriterar. Jämfört med en hylldator ute hos en vanlig handlare som själv inte skruvar, utan enbart säljer fabriksbyggda datorer.
Jag har gjort så själv och plockat ihop en desktop hos honom och jag är mkt nöjd. Minns jag rätt, så hamnade jag runt 10.000 -11.000 då (hösten 2010) och som jag då såg det, så var mina tillval bättre för mig än om jag hade köpt en dator på någon stormarknad. Jämfört med det jag då prioriterade.
Köper man från längre håll, så får man också fraktkostnader. Det tillkommer givetvis. Så även vid inskick för eventuell service som inte är garantijobb.
Det gäller att väga mycket. För och emot.
Jag själv är dock nöjd med mitt köp och stämmer allt i övrigt, så kan jag varmt rekommendera Gunne....
Lycka till, om det blir läge för dig att kolla med Gunne.
Senast redigerad av 1 Broder Tuck, redigerad totalt 14 gånger.
Ubuntu med både Gnome och Mate. Kör mestadels med LinuxMint Cinnamon till vardags. Våren 2019.
-
OT:
Men LHC@home söker hjälp med att skapa en Linux app till sitt forskningprogram.
Någon hightecher här som vill hjälpa dom?
Skulle ge fett med karma till Ubuntu-se.org

Men LHC@home söker hjälp med att skapa en Linux app till sitt forskningprogram.
Någon hightecher här som vill hjälpa dom?
Skulle ge fett med karma till Ubuntu-se.org

Hakan S
"Du vet väl om att Linux inte är ett företag?
Linux är en operativsystem-kärna som kan köras på en hel massa olika datortyper. Allt från inbyggda system i tvättmaskiner till gigantiska superdatorer."
Det ska gudarna veta att Linux är inte något företag, då skulle man vänt sig till dem och begärt vissa förbättringar!
Därför frågar jag här om saker och ting och hoppas på hjälp med det som krånglar eller något annat som gäller programvara, som kör sitt eget race!
"Du vet väl om att Linux inte är ett företag?
Linux är en operativsystem-kärna som kan köras på en hel massa olika datortyper. Allt från inbyggda system i tvättmaskiner till gigantiska superdatorer."
Det ska gudarna veta att Linux är inte något företag, då skulle man vänt sig till dem och begärt vissa förbättringar!
Därför frågar jag här om saker och ting och hoppas på hjälp med det som krånglar eller något annat som gäller programvara, som kör sitt eget race!