Stridsyxan diskuterades på Loco-mötet den 19 augusti.

Diskussion gällande forumet
Användarvisningsbild
Osprey
Kontakt:

Re: Stridsyxan diskuterades på Loco-mötet den 19 augusti.

Inlägg av Osprey »

Och förresten....

Ber om ursäkt om jag var delaktig i att få tråden att spåra ur och hamna OT, men lite humor och god stämning är också bra för framtiden... :)

Nåväl... »» rättning i leden ««
Agera genom att ta och behålla initiativet, ta de risker detta kräver...
http://www.enargo.com/it/
OpenVMS Shark - i Linux finns inte SYS$CMKRNL...
Användarvisningsbild
Pink Panther
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar

Inlägg av Pink Panther »

Det finns bara ett Ubuntuforum i Sverige, ( "LoCo" ). Det finns ett antal Linuxbloggar och forum. Några forum/mötesplatser har fått med namnet "Ubuntu" eller "se" i deras identitet. Men det är helt självständiga och privat skapade forum, bloggar och mötesplatser. Men samtliga erbjuder säkert bra information och kunskaper om Ubuntu. Men samtliga agerar utan någon form av anknytning till "Ubuntu Sveriges lokal Ubuntugemenskap" eller Ubuntu centralt.
Rune.K
Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS

Inlägg av Rune.K »

Pink Panther skrev:Det finns bara ett Ubuntuforum i Sverige, ( "LoCo" ). ...
Du är rolig, Pink. :)

Det här ger mej ett bra tillfälle att göra reklam för det andra ubuntuforumet i Sverige > http://www.ubuntu.se/
Det här kan man läsa om ubuntu.se på sidan > http://www.ubuntu.se/om-oss.html
Ubuntu.se är en trevlig gemenskap som supportar Ubuntu.se Remix, Ubuntu och andra Ubuntuvarianter. All support vi ger är frivillig och sker på vår fritid, helt idéellt. Alla som känner för att hjälpa till med att svara på supportfrågor är, självklart, välkomna att göra det. Vårt gemensamma mål är att, så långt det är möjligt, hjälpa dig som har problem med din dator, kringutrustning och program kopplat till linuxoperativsystemet.

Tillägg:
Kom på en sak, så för säkerhets skull:
@ Forumadmins och moderatorer.
Innan ni funderar på att moderera bort det här inlägget som spam, så ta ett snack med TL.
Användarvisningsbild
Hund
Kontakt:

Inlägg av Hund »

Förövrigt så finns det inget officiellt Loco i Sverige och det har det mig veterligen inte gjort på några år nu?

Sent from my Nexus 4 using Tapatalk 4
Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
HakanS
Global Moderator
Utgåva: 23.04 Lunar Lobster

Inlägg av HakanS »

Hund skrev:Förövrigt så finns det inget officiellt Loco i Sverige och det har det mig veterligen inte gjort på några år nu?
Jodå, det finns. http://loco.ubuntu.com/teams/ubuntu-se/

Förteckning över alla LoCon finns här: http://loco.ubuntu.com/teams/
Användarvisningsbild
Hund
Kontakt:

Inlägg av Hund »

HakanS skrev:
Hund skrev:Förövrigt så finns det inget officiellt Loco i Sverige och det har det mig veterligen inte gjort på några år nu?
Jodå, det finns. http://loco.ubuntu.com/teams/ubuntu-se/

Förteckning över alla LoCon finns här: http://loco.ubuntu.com/teams/
Ah, jag trodde inte att vi var ett officiellt Loco längre.
Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
HakanS
Global Moderator
Utgåva: 23.04 Lunar Lobster

Inlägg av HakanS »

Pink Panther skrev:Det finns bara ett Ubuntuforum i Sverige, ( "LoCo" ).
Jag vet inte om du skrivit fel eller missuppfattat vad ett Ubuntu-LoCo är.
Vår lokala ubuntu-gemenskap (LoCo) är mycket mer än ett forum. Det finns inte ens ett krav från Ubuntu-rådet (LoCo Council) att man ska ha något forum. Det rekommenderas faktiskt att utnyttja ubuntuforums.org om man vill ha ett loco-forum.
Användarvisningsbild
Pink Panther

Inlägg av Pink Panther »

En helt korrekt information av dig "HakanS". Jag har inte missuppfattat något. Nu har detta svenska "LoCo" erbjudet ett forum för medlemmarna, ( "Social Networks (if they have any of them" ) av tradition i många år . Om det svenska "LoCo" i fortsättning erbjuder ett "Social Networks (if they have any of them" är inte mitt beslut. Det är helt och hållit endast ert beslut i den svenska "LoCo" ledningen eller förhoppningsvis medlemmarnas röst i forumet. Finns inte så mycket mer att tillägga förövrigt i frågor rörande "Social Networks (if they have any of them".
No1Viking

Inlägg av No1Viking »

Såvitt jag vet är ubuntu-se.org INTE ett godkänt LoCo vad avser de krav som ställs från centralt håll. Vill minnas att det skall vara viss aktivitet på launchpad, fullgoda översättningar och IRC. Kanske jag minns fel där.

Trots det är ni ett LoCo, det är jag helt införstådd med, men ni får nog inte full support från uppströms så länge ni inte är approvade.

Micke
Välkommen till Ubuntu.se, Sveriges trevligaste linuxcommunity!
Harlekin33

Inlägg av Harlekin33 »

Då många tyckte det var för krångligt att bli ett approved LoCo så har Canonical nu förenklat reglerna.

;D
No1Viking

Inlägg av No1Viking »

Harlekin33 skrev:Då många tyckte det var för krångligt att bli ett approved LoCo så har Canonical nu förenklat reglerna.

;D
Bra! Bara att se till att fixa det!

Micke
Användarvisningsbild
Pink Panther

Inlägg av Pink Panther »

Det är väl bara att handla "No1Viking". Du kan ansöka om att få din ( gemenskap/forum/mötesplats ) "approved LoCo", ( godkänt ) som "LoCo" representant för Sverige. Jag kan inte se några hinder eller regler som förhindrar en begäran eller ansökan. Det är bara att presentera era aktiviteter, syfte och målsättning. Sedan är det upp till "Ubuntu-rådet (LoCo Council)" att fatta beslut i frågan.

Där finns dock ett stort, MEN!

Fri tolkningsrätt av förhållningsrekommendationer. Eller?

Där är en del värderingar och allmänna förhållningsrekommendationer som berör den fria åsiktsrätten och behandlingen av medlemmarna. Som du, ( "No1Viking" ) och dina medarbetare tidigare haft problem att uppfylla eller sanktionera. Men du är inte ensam. Även den här gemenskapen har under en längre tidsperiod brottats med underligare tolkningar av de berörda förhållningsrekommendationerna.
No1Viking

Inlägg av No1Viking »

Pink Panther skrev:Det är väl bara att handla "No1Viking". Du kan ansöka om att få din ( gemenskap/forum/mötesplats ) "approved LoCo", ( godkänt ) som "LoCo" representant för Sverige. Jag kan inte se några hinder eller regler som förhindrar en begäran eller ansökan. Det är bara att presentera era aktiviteter, syfte och målsättning. Sedan är det upp till "Ubuntu-rådet (LoCo Council)" att fatta beslut i frågan.

Där finns dock ett stort, MEN!

Fri tolkningsrätt av förhållningsrekommendationer. Eller?

Där är en del värderingar och allmänna förhållningsrekommendationer som berör den fria åsiktsrätten och behandlingen av medlemmarna. Som du, ( "No1Viking" ) och dina medarbetare tidigare haft problem att uppfylla eller sanktionera. Men du är inte ensam. Även den här gemenskapen har under en längre tidsperiod brottats med underligare tolkningar av de berörda förhållningsrekommendationerna.
Snälla PP. Jag har inte, och har inte haft avsikten att ubuntu.se ska bli ett approved LoCo. På Ubuntu.se är vi hellre fria och gör vad vi vill jämfört med att sortera under en massa regler som man inte kan följa.

Vi har vår egen, enkla, CoC som funkar bra.

Micke
fr33r1d3
Kontakt:

Inlägg av fr33r1d3 »

Det ligger i planerna att vi ska göra en "hälsokoll" snart, och åtminstone jag hoppas på att vi kan bli "godkända".
Fadder.

Blog: http://peterahlgren.com
Twitter: @peter_ahlgren
No1Viking

Inlägg av No1Viking »

fr33r1d3 skrev:Det ligger i planerna att vi ska göra en "hälsokoll" snart, och åtminstone jag hoppas på att vi kan bli "godkända".
Strålande bra!

Micke
Skriv svar

Återgå till "Forum"