Vet ej om det är rätt forum men skitsamma.
Jag har laddat ner processing vers 2.0.2 till den stationära och kompilerat och allt har funkat kanon,nu till mitt problem jag ska göra samma sak på laptopen och skriver in samma sak i terminalen men det funkar inte.
markus@markus-Latitude-E6500 ~ $ tar -xvf processing-2.0.2-linux32.tgz
tar: processing-2.0.2-linux32.tgz: Cannot open: No such file or directory
tar: Error is not recoverable: exiting now
markus@markus-Latitude-E6500 ~ $
Mint 15 på stationära och 14 på laptop om det har nån betydelse.
Vad är problemet,ska det vara nåt annat kommando eller vad?
Problem med kompilering.
-
- Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
- Osprey
- Kontakt:
Re: Problem med kompilering.
Jag skulle gissa att det är så att du står på fel plats. Det du laddade hem ligger antagligen i ~/Hämtningar (eller ~/Downloads), medan du förmodligen står i ~ ($HOME).
Prova med:För övrigt så kompilerar tar ingenting, utan det enda det gör i det här läget är att packa upp ett paket (jfr. zip)...
Det som packas upp är antagligen källkod eller något sådant och det får du isåfall kompilera och bygga ihop senare. Men det får vi se, säg till isåfall om något krånglar...
Prova med:
Kod: Markera allt
cd Hämtningar (eller "cd Downloads" beroende på språk)
tar -xvf processing-2.0.2-linux32.tgz
Det som packas upp är antagligen källkod eller något sådant och det får du isåfall kompilera och bygga ihop senare. Men det får vi se, säg till isåfall om något krånglar...
Agera genom att ta och behålla initiativet, ta de risker detta kräver...
http://www.enargo.com/it/
OpenVMS Shark - i Linux finns inte SYS$CMKRNL...
http://www.enargo.com/it/
OpenVMS Shark - i Linux finns inte SYS$CMKRNL...
-
- Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
Re: Problem med kompilering.
Man lär sig alltid nåt nytt.Osprey skrev:Jag skulle gissa att det är så att du står på fel plats. Det du laddade hem ligger antagligen i ~/Hämtningar (eller ~/Downloads), medan du förmodligen står i ~ ($HOME).
Prova med:För övrigt så kompilerar tar ingenting, utan det enda det gör i det här läget är att packa upp ett paket (jfr. zip)...Kod: Markera allt
cd Hämtningar (eller "cd Downloads" beroende på språk) tar -xvf processing-2.0.2-linux32.tgz
I övrigt så funka det så tack.