läste jag i den här tråden > http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.php?f=251&t=58071 Och det gjorde jag.frippe skrev:Vill du se och/eller lyssna på inspelningen finns den här http://www.youtube.com/watch?v=Wp-86eiarmQ

Jag har väl inte deltagit i så jättemånga möte i det vanliga livet, men vad jag kan bedöma så var det ett fullt normalt möte i motsats till en del IRC-möte som har varit här tidigare. Och jag tror att ni hann diskutera bra mycket mer än vad som har skett på IRC-mötena, som dessutom har varit obefintliga ett långt tag.
Kul att se att fortfarande finns ett genuint intresse för Ubuntu!
I slutet av sessionen tog ni upp den här punkten
Ett exempel på att stridsyxan används härEventuella stridsyxor gentemot andra forum bör grävas ned. (Diskuterades på senaste locomötet - det finns inga, från Ubuntu-se.org sett iaf. Har andra forum det emot oss är det önskvärt att de tar kontakt med oss så kan vi reda ut det.)
Det finns ett stort antal påhopp på ubuntu.se från ett antal medlemmar här på ubuntu-se.org och era forumsadmin/moderatorer låter bli att moderera bort sådana påhopp. Det finns grova påhopp som skulle resulterat i ett antal varningar om modereringen här hade skötts på ett ordentligt sätt. Det förekommer även påhopp från forumsadmin/moderatorer.Vad är du ute efter med dina inlägg här på vårt forum?
Går det så dåligt för ubuntu.se att du försöker skapa dålig stämning här för att på så sätt locka över folk dit, eller har du något annat syfte?
Fortsatta försök att skapa eller elda på dålig stämning kommer att resultera i en varning.
Vill ni ha fler exempel så kan jag leta upp det, men det är under förutsättning att det då verkligen händer något med stridsyxan.
Jag skrev ett blogginlägg på ubuntu.se om hur ni här inte kan behandla ett klagomål från en medlem på en moderator. Istället för att behandla klagomålet på ett civiliserat sätt så angriper ni och hoppar på den som klagar och det var folk med förtroendeuppdrag som stod i spetsen för påhoppen. Är ni så fruktansvärt osäkra på er själva så att ni måste svara med aggresivitet när något oväntat dyker upp. Men att jag skriver om ubuntu-se.org är enbart vid extraordinära tillfällen. Medans här så verkar det som moderatorkåren tycker det är roligt med påhopp på ubuntu.se.
Att jag blir påhoppad i min egenskap av moderator ska naturligtvis inte ske här, utan det ska ju ske på ubuntu.se.
@Håkan
Nu måste du inte flytta den tråden till LoCo Sverige, det här handlar om forumet och om hur forumet missköts.
Och nu vore det kul om det kunde gå att föra en diskussion med de som deltog på Hangout-mötet. Det är ju de som är intresserade av Ubuntu och att få lite ordning på den här sajten och LoCot.
Om ni missköter er här och låter folk skriva och bråka om allt möjligt så är det lätt hänt att folk undrar vad det är för idioter som kör Ubuntu. Och det spiller naturligtvis över på ubuntu.se till viss del. Man ska ju inte behöva skämmas för att man kör K/L/X/Ubuntu.

Det här är inget officiellt uttalande från ubuntu.se. Det är mina personliga funderingar, på ubuntu.se är vi ett gäng självständiga individer som kan agera efter eget huvud.

Vi har också har möte då och då. Men vi krånglar inte till det. Micke aka No1Viking är en hygglig prick, han har bjudit in frippe och fr33r1d3 att se hur vi jobbar. Jag tycker att morpa också är välkommen, han är en frisk fläkt här.
Mvh Rune