Har lovat att förbättra/förnya/göra om från scratch en hemsida, men min tid är knapp och mina kunskaper begränsade. Lika dant är de tekniker jag har till förfogande begränsade till html5 och Javascript (med jQuery inräknat) samt xml. Och efter min tid är så pass begränsad så hoppar vi till det jag undrar över dräkt på en gång.
Det jag vill är att tekniken bakom det som presenteras ska vara Open Source, som t.ex mina Javascript-funktioner. Efter som det bara är att högerklicka och välja visa källkod och folk redan kan sno koden, tycker jag att man lika bra kan göra det klart och tydligt vilka premisser som gäller med koden.
Dock vill ägaren som inte köpte mitt säljarsnack om Open Source vidhålla sig äganderätten till all text och media som publiceras på sidan.
Hur löser man det dilemmat? Vilken Licens bör jag välja?
Göra kod Open Souce?
-
- Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS
Re: Göra kod Open Souce?
Lägg upp koden på Github och välj en passande licens.
Sent from my Nexus 4 using Tapatalk 4
Sent from my Nexus 4 using Tapatalk 4
Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
-
- Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS
Re: Göra kod Open Souce?
Varning jag är full då detta medlande författats.
Blir väll att man lägger en kommentar i början av de textfiler som berörs med texten
Funderar dock på vad jag ska döpa licensen till 
Blir väll att man lägger en kommentar i början av de textfiler som berörs med texten
Kod: Markera allt
Koden i denna fil ägs inte av mig inte av dig men av Richard Stallman (http://sv.wikipedia.org/wiki/Richard_Stallman). Förstår du inte filosofin så suger det att vara dig. Om inte Richard Stallman (grundaren av GNU) förstår filosofin så har han blivit ett sell-out.