Förbättringsförslag för Ubuntu Sverige

Denna kategori är till för de som är medlem på https://launchpad.net/~ubuntu-se
fr33r1d3
Kontakt:

Re: Förbättringsförslag för Ubuntu Sverige

Inlägg av fr33r1d3 »

Antec skrev:
fr33r1d3 skrev: Jag hoppas ni tar åt er av dom förlag som getts! Användarnas vilja och hur dom vill att det ska vara det är det man måste gå på! :D
Det gör vi. :kram:
Fadder.

Blog: http://peterahlgren.com
Twitter: @peter_ahlgren
TicToc
Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS

Inlägg av TicToc »

Förslag:
Ge våra inlyssnande TL och TC full frihet/mandat att efter sina omdömen forma och styra gemenskapen och dess verktyg.
TicToc

Inlägg av TicToc »

Ta bort möjligheten till dold inloggning.
Jag förstår att det kan finnas ett syfte med detta men i stort gynnar det nog mest trollen som trivs i mörker.
Användarvisningsbild
Pink Panther
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar

Inlägg av Pink Panther »

Jag sitter i min håla det är mörkt men ljuset från en stark stjärna på sommarhimmelen lyser upp skärmen så jag förmår skriva ett par rader. :-)

Det är ganska vedertaget på det flesta forum att ett sådant alternativ är tillgängligt. Det kan ha ett helt legitimt själ att någon användare väljer en dold inloggning.

Att du ogillar alternativet dold inloggning är en helt annan fråga. Har såvitt jag förstår mycket lite med den nordiska folktron om troll att göra. :-)
TicToc

Inlägg av TicToc »

Jag skulle uppskatta möjligheten att kunna delta i framtida möten utan att vara registrerad på sociala nätverk.
Användarvisningsbild
Pink Panther

Inlägg av Pink Panther »

"Peetra" skrev följande.

"Nyss slog jag på det för de tre kategorier som ligger under "Forumindex -> Allt annat -> Övrig hjälp".
Om vi inte vill ha dem påslagna, eller kanske bara en av dem, så är det en kategoribehörighetsinställning, som alltså pillas med en å en"

Inte så avancerat. Någon sitter håller avdelningar stängda i forumet.

Annars röstar jag på följande.

"Skulle du vilja ha ett (öppet) forum istället för 2?"

http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.php?f=60&t=57758

Det finns en majoritet för förslagen i tråden via en omröstning.

"Jag förstår inte problemet. Det är väl klart att allt kan vara öppet och synligt för alla, undantag ( "Bortmodererade inlägg" ). Naturligtvis skall "Café" och faktiskt även "Debatt" vara öppet. Nästa fråga är följande. Jag vill inte ha någon uppdelning av forumet. Varför skall allting vara så svårt och komplext"

Jag acceptera inte villkoren för Google +

Jag röstar på mina egna förslag från förbättringstråden :-)
Användarvisningsbild
Lao Tzu

Inlägg av Lao Tzu »

Istället för att skapa en ny tråd passar jag på att här tacka för upphävandet av av forumuppdelningen. Eventuellt skulle jag kunna tycka att Café borde vara synligt även om man inte är inloggad men det är varken lika självklart eller lika viktigt, så...

ÄNTLIGEN! TACK! :kram:
"Hennes skithus är som min toalett." - Anna Anka

(&?)
Användarvisningsbild
Pink Panther

Inlägg av Pink Panther »

Jag håller med "Lao Tzu" om följande "Eventuellt skulle jag kunna tycka att Café borde vara synligt även om man inte är inloggad"

+100

För min personliga del eller alster betyder det ingenting. Jag har en färdig/förbered plats att öppna upp när andan, lusten eller tiden räcker till. Det är ett mer synligt eller exponerat media än vad ubuntu-se.org någosin kan erbjuda. Så de alster/inlägg/trådar som nitiskt flyttas av en överambitiös medarbetare för forumet till en icke synlig del för icke inloggade medlemmar är grunden meningslöst på längre sikt. Det krävs bara att jag "Får ändan ur vagnen" och påbörjar något.

Men för alla andra medlemmar är ett öppet/tolerant forum eller Café del viktigt för trivseln och i grunden för marknadsföringen av Ubuntu Linux eller alternativa "Ubuntu Derivatives" . Ubuntu Linux är så mycket mer idag än bara Ubuntu. Den dagen ledningen/administrationen för forumet grepar den totala bilden blir det mycket lättare att nå ut till fler användare.
Senast redigerad av 1 Pink Panther, redigerad totalt 20 gånger.
Forslan

Inlägg av Forslan »

Vad baserar du ovanstående påståenden på pp?
Användarvisningsbild
vulfgar
ung forumnörd
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

Inlägg av vulfgar »

Lao Tzu skrev:Istället för att skapa en ny tråd passar jag på att här tacka för upphävandet av av forumuppdelningen. Eventuellt skulle jag kunna tycka att Café borde vara synligt även om man inte är inloggad men det är varken lika självklart eller lika viktigt, så...

Instämmer! TACK! :)
På internet vet ingen att du är en hund. ..... ~~~ ..... I'm a bitch! 8)
Användarvisningsbild
Pink Panther

Inlägg av Pink Panther »

@Forslan

"Men för alla andra medlemmar är ett öppet/tolerant forum eller Café del viktigt för trivseln och i grunden för marknadsföringen av Ubuntu Linux eller alternativa "Ubuntu Derivatives"

Ovanstående baserats på följande åsikt/eller fakta.

Ett öppet/tolerant forum där Café kategorin är en del av marknadsföringen där åsikter är välkomna i olika ämnen inte bara Linux och Ubuntu öppnar upp forumet för en större och bredare publik. Ett forum som är stängt väcker inga bra vibbar eller en positiv upplevelse för besökare eller nya medlemmar. Att vara tolerant tyder på en form av intelligens som är lika betydelsefull som den tekniska intelligensen när det berör ämnet marknadsföring. En förmåga att försöka förstå och att lyssna på medmänniskor. Motsatsen är inskränkthet. Det innebär en begränsad förmåga att nå ut, förnya eller få en bredare användarbas av Ubuntu Linux. Men det betyder inte att påhopp eller andra former av förseelser får förekomma.
morpa
Översättare
Utgåva: 23.04 Lunar Lobster

Inlägg av morpa »

vulfgar skrev:
Lao Tzu skrev:Istället för att skapa en ny tråd passar jag på att här tacka för upphävandet av av forumuppdelningen. Eventuellt skulle jag kunna tycka att Café borde vara synligt även om man inte är inloggad men det är varken lika självklart eller lika viktigt, så...

Instämmer! TACK! :)
Hurra! :D
Harlekin33

Inlägg av Harlekin33 »

Instämmer och mina 3 förbättringsförslag är att:
1. Starta upp en butik där man kan köpa Ubuntugadgets
2. Få igång marknadsföringen
3. Starta upp grupperna och fylla dom grupperna med folk.

:D
fr33r1d3
Kontakt:

Inlägg av fr33r1d3 »

Harlekin33 skrev:Instämmer och mina 3 förbättringsförslag är att:
1. Starta upp en butik där man kan köpa Ubuntugadgets
2. Få igång marknadsföringen
3. Starta upp grupperna och fylla dom grupperna med folk.

1. Kul ide. Finns enkla lösningar som spreadshirt och liknande.
2. Vi har fått liv i den gruppen, och kommer under hösten synas en hel del irl med.
3. Vi jobbar på att få igång marknadsföringsgruppen, översättningsgruppen, och en grupp som jobbar med hemsidan. Vi anser att de är de viktigaste i början.
Fadder.

Harlekin33

Inlägg av Harlekin33 »

Tänkte mest på kaffemuggar, pennor, kylskåpsmagneter, klistermärken, nyckelringar..etc

m.a.o "småplock" som jag kallar det men visst..spreadshirts går ju också men är mycket dyrare att tillverka (tror jag)

fr33r1d3
Kontakt:

Inlägg av fr33r1d3 »

Harlekin33 skrev:
Tänkte mest på kaffemuggar, pennor, kylskåpsmagneter, klistermärken, nyckelringar..etc

m.a.o "småplock" som jag kallar det men visst..spreadshirts går ju också men är mycket dyrare att tillverka (tror jag)

Fördelen är att ingen behöver bekosta ett "lager". Allt trycks när någon beställer det.
Fadder.

Harlekin33

Inlägg av Harlekin33 »

Vi jobbar på att få igång marknadsföringsgruppen, översättningsgruppen, och en grupp som jobbar med hemsidan. Vi anser att de är de viktigaste i början.
Det låter som en väldigt bra nystart på den nya tiden för Ubuntu-se.org.

Bara dom 3 grejerna är ett hästjobb!

Användarvisningsbild
Pink Panther

Inlägg av Pink Panther »

Kommande vår och sommar.

Förbättringsförslag för Ubuntu Sverige

Det här berör marknadsföring av Ubuntu. Många arbetar eller har IT/datorer som intresses. Men många har andra fritidsaktiviteter på agendan. Det är inte bara under olika it-event vi kan synas och marknadsföra Ubuntu/Linux. Under våren och sommaren arrangeras massor av event MC-träffar, diverse olika former av bilsport, folkrace, festivaler...... med mera. Någon ska besöka något utan att vara medveten om att flera Ubuntuentusiaster är närvarande vid samma festival. Närvarande Ubuntu/Linux entusiaster kan träffas en/två timmar, upp med ett tältbord. Dela några öl och informera om Ubuntu och dela ut Ubuntu skivor. Sedan kan man återgå till sitt normala kompisgäng.

Inga konstigheter. Enkelt och lättsamt.
Harlekin33

Inlägg av Harlekin33 »

Och när vi nu pratar om en nystart för Ubuntu-se.org så togs det ju på mötet upp att forumet behövs städas så då finns redan 2 trådar nu.

Och då dyker nästa fråga upp:

Skall gamla inaktuella trådar:
1.arkiveras,
2.kastas i en soptunna
3.Deletas 4-ever.?
frippe

Inlägg av frippe »

Harlekin33 skrev:Och när vi nu pratar om en nystart för Ubuntu-se.org så togs det ju på mötet upp att forumet behövs städas så då finns redan 2 trådar nu.

Och då dyker nästa fråga upp:

Skall gamla inaktuella trådar:
1.arkiveras,
2.kastas i en soptunna
3.Deletas 4-ever.?
Det finns väl inget beslut direkt men det mest klädsamma vore väl ett arkiv som går att läsa men inte skriva i. Det vore synd om så mycket information gick förlorad.
Skriv svar

Återgå till "LoCo Sverige"