Hej
Använder Ubuntu 12.04.
Har laddat ner några videoklipp och konverterat dessa till .avi format. Dessa klipp vill jag bränna i videoformat på DVD och sedan spela upp på min DVD-spelare. Jag vill få upp en meny när jag startar DVD skivan och välja vilket klipp jag vill se.
"Brasero" har inte denna funktion.
Har testat "DeVeDe DVD" som först verkade vara vad jag behövde, men tyvärr hänger sig programmet.
Förslag?
Program för att bränna videos på DVD i videoformat
Re: Program för att bränna videos på DVD i videoformat
Hej, gImII
Gå in på Synaptic och kontrollera vilket stöd DeVeDe har och om något saknas av filer kan du ladda in dem och vilka de är kan du se hos tillverkaren av programmet på den här hemsidan.
http://www.rastersoft.com/programas/devede.html
Gå in på Synaptic och kontrollera vilket stöd DeVeDe har och om något saknas av filer kan du ladda in dem och vilka de är kan du se hos tillverkaren av programmet på den här hemsidan.
http://www.rastersoft.com/programas/devede.html
DeveDe behöver MYCKET plats på hårdisken! Kolla det. Du kan också kolla filen /home/"DIN_USER"/.devede och byta plats för tempfilerna.
Xubuntu på flera maskiner. Men inte Unity!
Mer Terminalanvändande i Ubuntu vore bra. Och Xfce. Och Mate.
Tack för svar!
Har kollat på Rastersofts sida för DeVeDe och jag hade redan installerat alla "dependencies" som nämns. Dessutom har jag över 200 GB diskutrymme ledigt.
Om jag t.ex. adderar två .avi filer (vardera fil knappt 400 MB stor) och startar, dyker en info-ruta upp och börjar konvertera 1/5, därefter 2/5 osv.
Det börjar jobba till synes helt ok, men hänger sig när det klarat av ett eller ibland två varv.
$ ls -1 movie/
movie_01_01.mpg
movie_01_02.mpg
movie_menu_0.xml
movie_menu2_0.mpg
movie.xml
För övrigt använder jag default inställningar: PAL format, skapa ISO-fil.
Fler tips mottages tacksamt!
Har kollat på Rastersofts sida för DeVeDe och jag hade redan installerat alla "dependencies" som nämns. Dessutom har jag över 200 GB diskutrymme ledigt.
Om jag t.ex. adderar två .avi filer (vardera fil knappt 400 MB stor) och startar, dyker en info-ruta upp och börjar konvertera 1/5, därefter 2/5 osv.
Det börjar jobba till synes helt ok, men hänger sig när det klarat av ett eller ibland två varv.
$ ls -1 movie/
movie_01_01.mpg
movie_01_02.mpg
movie_menu_0.xml
movie_menu2_0.mpg
movie.xml
För övrigt använder jag default inställningar: PAL format, skapa ISO-fil.
Fler tips mottages tacksamt!
200 gig på den HD som Devede använder? Är du säker? Symptomen är precis som om disken är full.
Xubuntu på flera maskiner. Men inte Unity!
Ha!
Det fungerade när jag använde mp4-filer istället för avi.
Märkligt, avi-filerna fungerar ju vid uppspelning på datorn.
Filstorlekarna är ungefär lika stora.
Vore intressant att veta varför det blir så här...
Det fungerade när jag använde mp4-filer istället för avi.
Märkligt, avi-filerna fungerar ju vid uppspelning på datorn.
Filstorlekarna är ungefär lika stora.
Vore intressant att veta varför det blir så här...