Lösenord för nyckel i Chrome Stabil 28?
Lösenord för nyckel i Chrome Stabil 28?
Hej, är det normalt att logga in för en nyckel varje gång man startar upp Chrome för dagen?
Re: Lösenord för nyckel i Chrome Stabil 28?
Det skulle kunna vara detta du råkar ut för:
http://superuser.com/questions/311216/w ... e-password
Kör dock inte Chrome själv...
Kör dock inte Chrome själv...
Hade tidigare nicket "Cowboy".
Måste rätta till mig själv jag har Google Chrome unstable 28 som fungerar som en klocka, bortsett detta om nyckeln.
gusnan det är Gnome som tar bort sin nyckel ur Chrome när man stänger datorn, förmodligen är det så? Detta ofog borde gå att rätta till tycker jag.
- JoWa
- Global Moderator
- Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS
- Kontakt:
Tjadden skrev:Måste rätta till mig själv jag har Google Chrome unstable 28 som fungerar som en klocka, bortsett detta om nyckeln.

I din profil står:
Utgåva: 10.04 Lucid LTS
Stämmer det? Den äldsta utgåva som stöds (Chrome 28+) är 12.04.
Noble Numbat | Firefox 125β (snap) | Privacy Badger
JoWa
Jag har 12.04 och Google Chrome Unstable som fungerar perfekt, inte den minsta störning i webläsaren!
Jag har 12.04 och Google Chrome Unstable som fungerar perfekt, inte den minsta störning i webläsaren!
- JoWa
- Global Moderator
- Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS
- Kontakt:
I så fall har du inte uppdaterat Chrome sedan (senast) början av juni.
Aktuella versioner:
Stable: 28.0.1500.71
Beta: 29.0.1547.32
Unstable/Dev: 30.0.1573.2
Aktuella versioner:
Stable: 28.0.1500.71
Beta: 29.0.1547.32
Unstable/Dev: 30.0.1573.2
Noble Numbat | Firefox 125β (snap) | Privacy Badger
Jag har kollat och jag har Unstable/Dev: 30.0.1573.2
Och som sagt var, fungerar klanderfritt.
Men hur gör man? För att inte behöva logga in en nyckelring varje gång man har startat datorn och ska ut på webben?
Och som sagt var, fungerar klanderfritt.
Men hur gör man? För att inte behöva logga in en nyckelring varje gång man har startat datorn och ska ut på webben?
Hej Tjadden, jag undrar vad det är för konto du försöker logga in på under ditt chrome, vad jag förstår är Chrome inloggningen enbart för ett google konto, det är egentligen till för att hålla isär vissa tjänster för olika användare som använder samma Chrome-läsare på samma dator utan att ha mer än ett användarkonto tillsammans, kontot som du använder i chrome måste vad jag vet vara kopplat till ett google konto som innehåller tjänster med gmail mfl för att fungera som det är tänkt. Har du ett annan epost konto som inte är kopplat tii google kan du peka den adressen istället mot ett google konto som du skapat och sen där i gmail kan du sen ändra svars adressen till samma, det förutsätter ju då att du har vissa admin rättigheter för kontot som inte är kopplat till ett google konto för att det ska gå..
PS Det är bra om man vid inloggningen väljer att bocka i valet "fortsätt vara inloggad" annars måste man logga in varje gång man startar om chrome.
Edit: Det jag skrev ovanför blev en aning rörigt
men ett google-kontot i Chrome behövs för att t.ex synkningarna av bokmärken och även synkningar av tillägg mm ska hamna rätt eller fungera över huvudtaget. 
PS Det är bra om man vid inloggningen väljer att bocka i valet "fortsätt vara inloggad" annars måste man logga in varje gång man startar om chrome.

Edit: Det jag skrev ovanför blev en aning rörigt

Hej, Antec
Det är en nyckelring som tillhör Gnome som alltid blir låst när jag släcker ned datorn,
det finns fler med samma problem, ett Googlekonto har jag och är inloggad för jämnan, som jag tror inte har med nyckelringen att göra.
Det är en nyckelring som tillhör Gnome som alltid blir låst när jag släcker ned datorn,
det finns fler med samma problem, ett Googlekonto har jag och är inloggad för jämnan, som jag tror inte har med nyckelringen att göra.
Hej Tjadden, om jag var du skulle jag nedgradera Chrome till en stabil utgåva! Troligen kommer problemet då att upphöra. 

Hej, Antec
Jag hade den stabila utgåvan förut både 27 och 28 och i båda fallen var det inloggning för nyckelringen som gällde!
Det är en kommando till Gnome som behövs, jag har tittat på en del filer, men jag har inte den kompetensen att gör en konfigurering som låter nyckelring vara öppen eller öppnas automatisk när jag startar webläsaren!
Och du bör också veta att i själva menyn för nyckelringen som ska loggas in, finns ett kommando, som handlar om automatisk inloggning, men den går inte att markera, utan endast de andra alternativen som är lite av tårta på tårta som tvingar mig att logga in varenda gång!
Jag hade den stabila utgåvan förut både 27 och 28 och i båda fallen var det inloggning för nyckelringen som gällde!
Det är en kommando till Gnome som behövs, jag har tittat på en del filer, men jag har inte den kompetensen att gör en konfigurering som låter nyckelring vara öppen eller öppnas automatisk när jag startar webläsaren!
Och du bör också veta att i själva menyn för nyckelringen som ska loggas in, finns ett kommando, som handlar om automatisk inloggning, men den går inte att markera, utan endast de andra alternativen som är lite av tårta på tårta som tvingar mig att logga in varenda gång!
Hej, igen
Gnome keyring
gnome-keyring is a daemon in the session, similar to ssh-agent,
and other applications can use it to store passwords and other
sensitive information.
The program can manage several keyrings, each with its own master
password, and there is also a session keyring which is never stored to
disk, but forgotten when the session ends.
En variant är att ta bort password?
Gnome keyring
gnome-keyring is a daemon in the session, similar to ssh-agent,
and other applications can use it to store passwords and other
sensitive information.
The program can manage several keyrings, each with its own master
password, and there is also a session keyring which is never stored to
disk, but forgotten when the session ends.
En variant är att ta bort password?
I Ubuntu 12.04 som jag använder just nu och med en stabil utgåva av Chrome så hittar jag ingen speciell nyckel för Chrome under "lösenord och nycklar" jag kollade tidigare också under 13.10 och där är det likadant alltså ingen speciell nyckel för Chrome och det fungerar då utan att man måste skriva i något lösenord. Det ska nog inte finnas någon speciell nyckel alls för Chrome under lösenord och nycklar.
Är det äkta Ubuntu 12.04 du använder och inget derivat av 12.04 av något slag?
Är det äkta Ubuntu 12.04 du använder och inget derivat av 12.04 av något slag?
Ända skillnaden är att jag har installerat Mac4Lin som har ändrat på min grafik en smula, annars är resten original.
Jag förstod nästan det, även om grunden är i det närmaste lika så brukar det ändå finnas eller bli olikheter. Jag tro absolut det beror just på det! 

Allright jag får köra med inloggningen, men jag ska testa genom att koppla ur mac4lin och starta om datorn och kolla om det blir någon förändring.
Det gjorde inte någon skillnad så nu kan jag installera mac4lin igen.
Är det inte i nyckelprogrammet seahorse som du hittar din nyckel för chrome? Du skriver Gnome keyring kolla om det också är seahorse, annars är det väldigt stora skillnader du har gentemot ett original Ubuntu 12.04!
seahorse hittar jag och nyckelringen jag får upp octt logga in heter enbart keyring standard?