Program Installationer!

Frågor om LiveCDn samt installation och uppgradering av Ubuntu och dess varianter
svenskhans

Program Installationer!

Inlägg av svenskhans »

Jag har tänkt byta till ubuntu och har barra en fråga innan.

vissa program som jag köpt såsom Cinema 4D, Adobe After Effects CS6, Photoshop CS6 och Fl Studio 10 hur gör jag för att kunna installera dessa på Ubuntu? Alla program är ju "Windows" filer, och jag ska ju inte behöva köpa helt nya expansioner av dom.

Har hört att det finns ett program som heter "Wine" Vill bara höra från folk som själv har Ubuntu och vet vad som funkar!

Med Vänlig Hälsning

Jocke
Användarvisningsbild
Pink Panther
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar

Re: Program Installationer!

Inlägg av Pink Panther »

Har du betalt en ansenlig summa för programmen och är van vid att arbeta med valda program behåll din Windows installation. Har du plats för en, (dual-boot) Windows och Ubuntu så kör båda operativsystemen. Du kan under ett antal månader testa alternativa program för Linux/Ubuntu som du nu använder dig av i ditt arbetet/hobby verksamhet. Hittar du likvärdiga alternativa program för Linux som du trivs med så kan du gå över till att bara använda Ubuntu Linux. Wine 1.6 är nyligen släppt. Jag har testat en del Windows program i Wine. Några Windows program funkar bra med Wine. Men bara hjälpligt inte utmärkt är min personliga åsikt.
Användarvisningsbild
Osprey
Kontakt:

Re: Program Installationer!

Inlägg av Osprey »

Jag kör Photoshop CS (8.0) i wine och det funkar alldeles utmärkt...

Annars så kan det vara lite si och så, beroende på flera olika faktorer. Du kan se mer på: Där finns också info om massor av andra program...
Agera genom att ta och behålla initiativet, ta de risker detta kräver...
http://www.enargo.com/it/
OpenVMS Shark - i Linux finns inte SYS$CMKRNL...
Skriv svar

Återgå till "Installation och uppgradering"