Hej, jag har inte några färger att använda mig av i Kolourpaint, själva färglådan saknas.
Har rapporterat bug till KDE och svaret blev, inga buggar kan hittas?
Någon som har råkat ut för samma sak att färglådan är borta ur programmet?
Om så är fallet" berätta hur man gör för att in färglådan.
Jag har också installerat om programmet men det hjälpte inte.
Färglådan i Kolourpaint saknas
Kategoriregler
Här behandlar vi ritprogram, program för fotoretuschering, bildhantering och liknande. Vänligen observera att trådar rörande grafikkort hör hemma i Hårdvara och drivrutiner!
Här behandlar vi ritprogram, program för fotoretuschering, bildhantering och liknande. Vänligen observera att trådar rörande grafikkort hör hemma i Hårdvara och drivrutiner!
Re: Färglådan i Kolourpaint saknas
Googlade din fråga på utrikiska i regnvädret, "Color box in kolourpaint missing"
Här är ett svar på Ask Ubuntu, som kanske löser ditt problem.
Själv håller jag på med färgläggning av gamla svart-vita fotografier med Gimp
och lagermasker. Mest som träning, svårt veta vilka färger det var på kläderna
dom hade på de gamla bilderna.
Här är ett svar på Ask Ubuntu, som kanske löser ditt problem.
Själv håller jag på med färgläggning av gamla svart-vita fotografier med Gimp
och lagermasker. Mest som träning, svårt veta vilka färger det var på kläderna
dom hade på de gamla bilderna.
posted from a silent usb, cf, sdhc, ssd or revodrive started pc. Ext2Fsd Project PC-BSD® PenDriveLinux UsbForum SSD review
Hej, gruble
Det var intressant hänvisning till Ask Ubuntu jag hittade en enkel lösning på problemet trodde jag, en bild visar på att göra en markering på ett kommando för att återställa färglådan men tyvärr den appen (återställ box) finns inte med?
Så det var ju kul, att bli visad på något som ytterligare saknas i Kolourpaint.
I min bugrapport till KDE har det nu visat sig att jag har verkligen två buggar, men innan dess hittade de inte några buggar, men idag fann de dem och har fått sin registrering bug 322511 och 595578
Det var intressant hänvisning till Ask Ubuntu jag hittade en enkel lösning på problemet trodde jag, en bild visar på att göra en markering på ett kommando för att återställa färglådan men tyvärr den appen (återställ box) finns inte med?
Så det var ju kul, att bli visad på något som ytterligare saknas i Kolourpaint.
I min bugrapport till KDE har det nu visat sig att jag har verkligen två buggar, men innan dess hittade de inte några buggar, men idag fann de dem och har fått sin registrering bug 322511 och 595578
Hej Tjadden, jag undrar var du hitta dom bugg du säger finns, 322511 och 595578 har jag sökt efter men tusan att jag hittar rätt. 

Hej, Antec
Jag undrar också vart buggarna har tagit vägen,
Personligen anser jag att KDE siten är lurig, tänk om de gör den mer begriplig med rena förklaringar, men är det så? Att siten är skriven för den som endast är hemma i dataspråket.
Jag som ofta skriver spelregler gör allt med så korta meningar som möjligt men ändå begripligt för barn och gamla. Jag är en gammal man och är väl lite akterseglad och lär mig inte lika lätt som förr i världen.
Men håll med, att lära sig datorn vartefter är vansinnigt roligt!
Jag undrar också vart buggarna har tagit vägen,
Personligen anser jag att KDE siten är lurig, tänk om de gör den mer begriplig med rena förklaringar, men är det så? Att siten är skriven för den som endast är hemma i dataspråket.
Jag som ofta skriver spelregler gör allt med så korta meningar som möjligt men ändå begripligt för barn och gamla. Jag är en gammal man och är väl lite akterseglad och lär mig inte lika lätt som förr i världen.
Men håll med, att lära sig datorn vartefter är vansinnigt roligt!
Antec här är svaret på mina buggar i Kolourpaint.
Status: obekräftade BEKRÄFTAT, överlåtas, återupptas Produkt: bug Komponent: bug Alias: bug Sammanfattning: bug Whiteboard: bug Innehåll: "bug" Produkt: 322.511 Komponent: 322.511 Alias: 322.511 Sammanfattning: 322.511 Whiteboard: 322.511 Innehåll: "322.511" Produkt: OCH Komponent: OCH Alias: OCH Sammanfattning: OCH Whiteboard: OCHj Innehåll: "OCH" Produkt: 595.578 Komponent: 595.578 Alias: 595.578 Sammanfattning: 595.578 Whiteboard: 595.578 Innehåll: "595.578"
Det här fattar jag inte mycket av.
Status: obekräftade BEKRÄFTAT, överlåtas, återupptas Produkt: bug Komponent: bug Alias: bug Sammanfattning: bug Whiteboard: bug Innehåll: "bug" Produkt: 322.511 Komponent: 322.511 Alias: 322.511 Sammanfattning: 322.511 Whiteboard: 322.511 Innehåll: "322.511" Produkt: OCH Komponent: OCH Alias: OCH Sammanfattning: OCH Whiteboard: OCHj Innehåll: "OCH" Produkt: 595.578 Komponent: 595.578 Alias: 595.578 Sammanfattning: 595.578 Whiteboard: 595.578 Innehåll: "595.578"
Det här fattar jag inte mycket av.
Felet i Kolourpaint är fixat och alla delar är på plats!