Xubuntu tappar inställningar efter omstart

Generella frågor om Xfce, och Xubuntu.
vanoss

Xubuntu tappar inställningar efter omstart

Inlägg av vanoss »

Hej, jag har problem med min Xubuntu 12.10 64-bit.

Jag ställer in exempelvis följande:
  • Tangentbord (repeteringsfördröjning)
  • Underscan i ATI Catalyst
  • Bakgrundsbild
Men när jag startar om så har den "tappat" alla inställningar så tillvida att de inte är verkställda. För går jag t.ex. in under tangentbordsinställningar eller i ATI Catalyst så är värdet rätt angivit men de har inte blivit verkställda. Det räcker då med att jag trycker på värdet så "refreshas" antagligen värdet och slår igenom.

Någon som vet vad jag måste göra för att den ska behålla inställningar? Väldigt irriterande att manuellt behöva gå igenom alla inställningar och verkställa dem varje gång...
Användarvisningsbild
Peyam

Re: Xubuntu tappar inställningar efter omstart

Inlägg av Peyam »

vanoss skrev:Hej, jag har problem med min Xubuntu 12.10 64-bit.

Jag ställer in exempelvis följande:
  • Tangentbord (repeteringsfördröjning)
  • Underscan i ATI Catalyst
  • Bakgrundsbild
Men när jag startar om så har den "tappat" alla inställningar så tillvida att de inte är verkställda. För går jag t.ex. in under tangentbordsinställningar eller i ATI Catalyst så är värdet rätt angivit men de har inte blivit verkställda. Det räcker då med att jag trycker på värdet så "refreshas" antagligen värdet och slår igenom.

Någon som vet vad jag måste göra för att den ska behålla inställningar? Väldigt irriterande att manuellt behöva gå igenom alla inställningar och verkställa dem varje gång...
Kanske borde använde Grafikdriven som är default och se!
| Jag kör bara xfce. Hatar gnome och allt anant och speciellt KDE. Xubuntu är min favorit just för att jag inte lyckades installaera Arch och tänker inte försöka igen, Debian installatör fu**ar sönder all grub och boot. jag vet inte varför. Jag ska köpa SSD och installera xubuntu igen. |
Skriv svar

Återgå till "Xfce (Xubuntu)"