Avdelningen Teman (sportspel) i Linux fallerar
Avdelningen Teman (sportspel) i Linux fallerar
När jag försöker ladda hem sportspel för att spela online t.ex Curling
så hänvisar de till att ladda hem dem, men får svaret att ett fel har uppstått
försök igen.
Just nu försökte jag spela Curling och får svaret installera Java men den hänvisade Java fungerar inte.
Antec vet på råd när det gäller just det spelet, men Java tycks inte täcka de andra online spelen?
Men som vanligt jag sparade inte de Java, för att göra en ominstallation för Curlingen och behöver din hjälp att ladda in Java varianterna.
så hänvisar de till att ladda hem dem, men får svaret att ett fel har uppstått
försök igen.
Just nu försökte jag spela Curling och får svaret installera Java men den hänvisade Java fungerar inte.
Antec vet på råd när det gäller just det spelet, men Java tycks inte täcka de andra online spelen?
Men som vanligt jag sparade inte de Java, för att göra en ominstallation för Curlingen och behöver din hjälp att ladda in Java varianterna.
Re: Avdelningen Teman (sportspel) i Linux fallerar
Hej, du kan köra dom här kommandona för att Oragle Java ska fungera:
Det gäller java 7 men det är den jag tror du behöver!! 
Kod: Markera allt
sudo add-apt-repository ppa:webupd8team/java
sudo apt-get update
sudo apt-get install oracle-java7-installer

Tyvärr Antec det gick inte bra, märkligt, i 12.04 var det klockrent.
Men det finns buggar i 13.04 som t.ex systeminställningar, när man klickar på något program så blinkar det till och man hinner se programmet en hundradels sekund och när man ska ta bort sidan i sin helhet så måste man dubbelklicka på ikonen tangentbord.
Men det finns buggar i 13.04 som t.ex systeminställningar, när man klickar på något program så blinkar det till och man hinner se programmet en hundradels sekund och när man ska ta bort sidan i sin helhet så måste man dubbelklicka på ikonen tangentbord.
Men vad konstigt det borde ju fungera, det gäller (Ubuntu 13.10, 13.04, 12.10, 12.04 and 10.04), , gå hit och läs, det kanske kan vara en hjälp
http://www.webupd8.org/2012/01/install- ... u-via.html

Hej, igen
Jag har läst och försökt installera om och då fick jag det här svaret;
Inspiron-570:~$ sudo add-apt-repository ppa: webupd8team/java
Error: need a single repository as argument
arne@arne-Inspiron-570:~$
Vadå, en enda databas?
Jag har läst och försökt installera om och då fick jag det här svaret;
Inspiron-570:~$ sudo add-apt-repository ppa: webupd8team/java
Error: need a single repository as argument
arne@arne-Inspiron-570:~$
Vadå, en enda databas?
ok, fel av mig hade en usb pinne i datorn som då blev en dator förmycket.
Jag har installerat det som skulles och testade sportspelet Curling igen och fick beskedet att installera en förbestämd Java och så också gjort utan minsta förändring? http://java.com/sv/download/index.jsp?cid=jdp78975
Jag har installerat det som skulles och testade sportspelet Curling igen och fick beskedet att installera en förbestämd Java och så också gjort utan minsta förändring? http://java.com/sv/download/index.jsp?cid=jdp78975
Funkar det inte med Version 7 Update 25? har du kontrollerat att den blir riktigt installerad, du kan prova att göra en ominstallation av oracle-java7 nästan enklast är att starta Synaptic och söka åt dom här två filerna för att sen välja "markera för ominstallation" oracle-java7-installer och oracle-jdk7-installer 

Hej, Antec
Tyvärr det fungerade inte, jag funderar på att ominstallera Ubuntu 13.04
och sedan leta efter de uppdateringar som behövs, för som det nu är, så går det inte att öppna flertalet program.
Sedan funderar jag på om det finns en AMD 32 bitars version av 13.04?
När jag hämtade hem operativsystemet stod det att i 64 bit ingick 32 bit?
Tyvärr det fungerade inte, jag funderar på att ominstallera Ubuntu 13.04
och sedan leta efter de uppdateringar som behövs, för som det nu är, så går det inte att öppna flertalet program.
Sedan funderar jag på om det finns en AMD 32 bitars version av 13.04?
När jag hämtade hem operativsystemet stod det att i 64 bit ingick 32 bit?
Hej, Antec
Jag fick installera om Ubuntu 13.04 och nu fungerar java jdk/Jre
Men jag har ett annat problem som jag skriver i en ny tråd!
Tack för hjälpen Antec.
Jag fick installera om Ubuntu 13.04 och nu fungerar java jdk/Jre
Men jag har ett annat problem som jag skriver i en ny tråd!
Tack för hjälpen Antec.
Jag vill också påminna om att livslängden av Ubuntu 13.04 är från och med nu bara ett halvår framåt, den fasas redan ut i Januari 2014 för att upphöra och utgå. 

Jag vet det, därför ville jag hitta vad som är felet med operativsystemet och det har jag hittat.
Vilka vänder man sig till för att ge dem upplysningar om vissa naçkdelar i Ubuntu oavsett version?
Ja har lite nya idéer, som Innovatörer oftast har till att förbättra befintlig produkt, som skulle förbättra grafiken och på ett smidigare sätt för att plocka fram de program man söker efter i Ubuntu.
Jag hör av vänner och bekanta att Linux är för krångligt för dem, trots att jag visar på dess fördelar, men typiskt, de letar efter nackdelarna.
Att ha en programcentral imponerar inte på dem, jaja, alla har vi vårt huvud för sig.
Vilka vänder man sig till för att ge dem upplysningar om vissa naçkdelar i Ubuntu oavsett version?
Ja har lite nya idéer, som Innovatörer oftast har till att förbättra befintlig produkt, som skulle förbättra grafiken och på ett smidigare sätt för att plocka fram de program man söker efter i Ubuntu.
Jag hör av vänner och bekanta att Linux är för krångligt för dem, trots att jag visar på dess fördelar, men typiskt, de letar efter nackdelarna.
Att ha en programcentral imponerar inte på dem, jaja, alla har vi vårt huvud för sig.
Om man har något eget tips för att förbättra Ubuntu då kan man tror jag vända sig till Launchpad det finns även ett sätt att skriva en önskelista där (Wishlist) på dom förbättringar man skulle vilja se, jag tror att det borde gå att göra så.Tjadden skrev:Vilka vänder man sig till för att ge dem upplysningar om vissa naçkdelar i Ubuntu oavsett version?

Launcpad som jag inte kan logga in mig på, jag har glömt lösenordet och därför försökte jag omregistrera mig när jag har bytt till comhem,se som operatör och får svaret att den mailadressen gäller inte, halleluja säger jag, att hamna i moment 22.
Ubuntu är inte en community-distro, så att önska saker och komma med förslag är tyvärr ganska meningslöst.
~ Sent from my Nexus 4 using Tapatalk 4 ~
~ Sent from my Nexus 4 using Tapatalk 4 ~
Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!