Ett varsel på cirka 400-600 personer i Lund, ( exakta siffran är fortfarande sekretessbelagd ). ST-Ericsson försöker bilda ett nytt bolag med Linux-kompetens. Det handlar om personal som idag utvecklar applikationsprocessorer.
http://www.sydsvenskan.se/ekonomi/st-er ... ygga-nytt/
ST-Ericsson vill rädda delar av personalstyrkan.
- Pink Panther
- Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
-
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Re: ST-Ericsson vill rädda delar av personalstyrkan.
Jag jobbar själv på ST-Ericsson (där den svenska delen av verksamheten kommer att övergå till Ericsson). Artikeln du länkar till är lite gammal. Uppsägningarna är klara nu, jag är som tur är en av dem som fick bli kvar. När det gäller de som sysslade med Linux så blev det inte något nytt bolag utan istället blev det klart häromdagen att 50 personer av dessa får erbjudande om jobb på Intel som ska starta Linux-utveckling i Lund.
- Pink Panther
- Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
Re: ST-Ericsson vill rädda delar av personalstyrkan.
@Christian
Tack! Det är bra att du bidrar med en korrekt information. Jag hörde en nyhet i går om Ericsson/Linux när jag lyssnade på nyheter via datorn. Jag ska villigt erkänna att någon kontroll inte utfördes om aktuellt datum på artikeln. Jag var övertygad om att det var rätt artikel. De stämde allt för bra eller inte alls :-)
Tack! Det är bra att du bidrar med en korrekt information. Jag hörde en nyhet i går om Ericsson/Linux när jag lyssnade på nyheter via datorn. Jag ska villigt erkänna att någon kontroll inte utfördes om aktuellt datum på artikeln. Jag var övertygad om att det var rätt artikel. De stämde allt för bra eller inte alls :-)