Uppdatera flash player ?
Kategoriregler
Läs följande innan du postar: http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.php?f=208&t=44692
Du får hjälp att komma igång med Ubuntu genom att välja en personlig fadder här: http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.php?f=110&t=8767
Läs följande innan du postar: http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.php?f=208&t=44692
Du får hjälp att komma igång med Ubuntu genom att välja en personlig fadder här: http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.php?f=110&t=8767
Uppdatera flash player ?
ännu ett problem relaterat till att allt är så undangämti linux..
Skall uppdatera min flashplayer eftersom det hänger firefox.
Och ja det finns en uppdatering till unbuntu på sidan för uppdatering
klickar på den och får frågan av operativet
Den här länken behöver öppnas med ett program
välj program
Vilket j-la program och hur hittar jag det ?
står även kom ihåg mitt val för apt länkar
Skrev firefox i sökrutan men fick inte en enda träff..
Skall uppdatera min flashplayer eftersom det hänger firefox.
Och ja det finns en uppdatering till unbuntu på sidan för uppdatering
klickar på den och får frågan av operativet
Den här länken behöver öppnas med ett program
välj program
Vilket j-la program och hur hittar jag det ?
står även kom ihåg mitt val för apt länkar
Skrev firefox i sökrutan men fick inte en enda träff..
- Lao Tzu
- Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS
Re: Uppdatera flash player ?
Förmodligen kan jag inte hjälpa till men jag måste ändå fråga... vad menar du med: "Och ja det finns en uppdatering till unbuntu på sidan för uppdatering"?
Själv använder jag inte Ubuntu och vet därför inte exakt hur uppdateringen ser ut där men idén bakom Ubuntu är att man har ett programförråd att hämta programmen ur. I och med det är alla program också kopplade till en "uppdateringshanterare" (den borde heta så eller något liknande). Det borde dyka upp en ikon om att nya uppdateringar finns tillgängliga. Är det den du har hittat och klickat på för att få syn på Flash-uppdateringen? Isåfall borde det bara vara till att klicka på "installera uppdateringar" eller liknande eftersom det är det program som eftersökes (uppdateringshanteraren).
Skulle det vara så att lösningen är mer komplicerad än så kan jag tyvärr inte hjälpa dig.
Själv använder jag inte Ubuntu och vet därför inte exakt hur uppdateringen ser ut där men idén bakom Ubuntu är att man har ett programförråd att hämta programmen ur. I och med det är alla program också kopplade till en "uppdateringshanterare" (den borde heta så eller något liknande). Det borde dyka upp en ikon om att nya uppdateringar finns tillgängliga. Är det den du har hittat och klickat på för att få syn på Flash-uppdateringen? Isåfall borde det bara vara till att klicka på "installera uppdateringar" eller liknande eftersom det är det program som eftersökes (uppdateringshanteraren).
Skulle det vara så att lösningen är mer komplicerad än så kan jag tyvärr inte hjälpa dig.
"Hennes skithus är som min toalett." - Anna Anka
(&?)
(&?)
Så länge du använder Ubuntu och har installerat flash så kommer uppdateringarna direkt via uppdateringshanteraren, men just nu i firefox så verkar inte flash accepteras varken av FF 21 eller 22 på ett rätt sätt, men flashen ska ändå fungera korrekt.. Vad det beror på vet jag inte, förmodligen beror det på att mozilla glömt bort att dom även har en webbläsare för Linux!
Jag använder firefox plugins uppdaterimgs funtion för att kolla ev updates.
när den kollar så visar den att det finns en uppdatering. klickar jag denna får jag ett val med olika linux versioner och jag väljer unbunto 10.x och uppåt
då får jag dialogen ovan..
när den kollar så visar den att det finns en uppdatering. klickar jag denna får jag ett val med olika linux versioner och jag väljer unbunto 10.x och uppåt
Glöm det den visar inte rätt just nu! Glöm allt det där, du behöver bara följa den vanliga uppdateringen som Ubuntu har direkt via den vanliga uppdateringshanteraren! Så är det alltid!
- Broder Tuck
- Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS

Jag hade nog för bråttom. Tar bort mitt inlägg.
Hur som helst, Lycka till.
Ubuntu med både Gnome och Mate. Kör mestadels med LinuxMint Cinnamon till vardags. Våren 2019.
@Linuxny ta det bara lungt det kommer att lösa sig av sig själv. flashen fungerar även om FF inte tycker att den är aktuell, men du är ändå säker som ett barn som ammar!! *L*
-
- Utgåva: 23.04 Lunar Lobster
Jag har samma problem. Firefox ger mej meddelandet:
Tittar man i "Hantera tillägg" får man rekommendationen att uppdatera Flash.
Klickar man sej vidare ska man välja version för nerladdning. Tyvärr vet jag inte vad jag ska välja, och efter nedladdning vad tusan ska jag göra med resultatet?
Man kan klicka på "Tillåt" och det funkar, men felmeddelandet dyker upp igen nästa gång man vill titta på nåt!.Firefox har förhindrat att den gamla insticksmodulen "Adobe-Flash" körs på http://www.dn.se
Tittar man i "Hantera tillägg" får man rekommendationen att uppdatera Flash.
Klickar man sej vidare ska man välja version för nerladdning. Tyvärr vet jag inte vad jag ska välja, och efter nedladdning vad tusan ska jag göra med resultatet?
- JoWa
- Global Moderator
- Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS
- Kontakt:
För Firefox skall du ha flashplugin-installer, som finns i Ubuntu-förrådet. Aktuell version är 11.2.202.425.
Noble Numbat | Firefox 125β (snap) | Privacy Badger
-
Det verkar tjurigt att installera installern!
I tre dar i följd får jag meddelandet
I tre dar i följd får jag meddelandet
Internetanslutningen fungerar i alla andra sammanhang, så ...?Misslyckades att hämta paketfiler, Kontrollera din internetanslutning
Anväd bara det som finns i uppdateringshanteraren inget annat,vilken hemsida har du problem med jag vet att Expressen hemsida fungerar dåligt och det har jag påtalat för de men det är den ända som jag kan komma på.Linuxny skrev:Jag använder firefox plugins uppdaterimgs funtion för att kolla ev updates.
Den ända gång jag går till en hemsida för att hämta program är när jag ska ha Acrobat Reader.
- Gunnar Hjalmarsson
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Du behöver nog aktivera Canonical-partners.lennart_sj skrev:Det verkar tjurigt att installera installern!
I tre dar i följd får jag meddelandetInternetanslutningen fungerar i alla andra sammanhang, så ...?Misslyckades att hämta paketfiler, Kontrollera din internetanslutning
-
Efter cirka 6 försök funkade uppdateringen utan andra åtgärder från min sida!!!