Ubuntu One slutat synka...

Konfiguration av nätverk, hur man använder Ubuntu som server, och håller sin dator säker
Användarvisningsbild
Quakeile
Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS

Ubuntu One slutat synka...

Inlägg av Quakeile »

U1 har bara tuggat och gått den senaste tiden, varit mycket nöjd med den lösningen. Jag kör en headless lösning på min server, och som sagt funkat väl i ett par månader nu.

Men helt plötsligt så har den bara slutat synka.
Kommandot u1sync ger följande:

Kod: Markera allt

/usr/lib/python2.6/dist-packages/twisted/internet/defer.py:305: DeprecationWarning: Don't pass strings (like "The server don't have the requested capabilities: frozenset(['fix462230', 'no-content'])") to failure.Failure (replacing with a DefaultException).
  fail = failure.Failure(fail)
Traceback (most recent call last):
  File "/usr/bin/u1sync", line 29, in <module>
    exit(main(*sys.argv))
  File "/usr/lib/python2.6/dist-packages/ubuntuone/u1sync/main.py", line 462, in main
    do_main(argv=argv)
  File "/usr/lib/python2.6/dist-packages/ubuntuone/u1sync/main.py", line 444, in capture_exception
    func()
  File "/usr/lib/python2.6/dist-packages/ubuntuone/u1sync/main.py", line 417, in run_client
    client.set_capabilities()
  File "/usr/lib/python2.6/dist-packages/ubuntuone/u1sync/client.py", line 73, in wrapper
    ent = func(*arg, **kwargs)
  File "/usr/lib/python2.6/dist-packages/ubuntuone/u1sync/client.py", line 485, in set_capabilities
    self.defer_from_thread(_wrapped_set_capabilities)
  File "/usr/lib/python2.6/dist-packages/ubuntuone/u1sync/client.py", line 379, in defer_from_thread
    failure.raiseException()
  File "/usr/lib/python2.6/dist-packages/twisted/python/failure.py", line 326, in raiseException
    raise self.type, self.value, self.tb
twisted.python.failure.DefaultException: The server don't have the requested capabilities: frozenset(['fix462230', 'no-content'])
Error in sys.excepthook:
  File "/usr/lib/python2.6/dist-packages/apport_python_hook.py", line 105, in apport_excepthook
    os.O_WRONLY|os.O_CREAT|os.O_EXCL, 0600), 'w')
OSError: [Errno 2] No such file or directory: '/var/crash/_usr_bin_u1sync.1000.crash'

Original exception was:
  File "/usr/bin/u1sync", line 29, in <module>
    exit(main(*sys.argv))
  File "/usr/lib/python2.6/dist-packages/ubuntuone/u1sync/main.py", line 462, in main
    do_main(argv=argv)
  File "/usr/lib/python2.6/dist-packages/ubuntuone/u1sync/main.py", line 444, in capture_exception
    func()
  File "/usr/lib/python2.6/dist-packages/ubuntuone/u1sync/main.py", line 417, in run_client
    client.set_capabilities()
  File "/usr/lib/python2.6/dist-packages/ubuntuone/u1sync/client.py", line 73, in wrapper
    ent = func(*arg, **kwargs)
  File "/usr/lib/python2.6/dist-packages/ubuntuone/u1sync/client.py", line 485, in set_capabilities
    self.defer_from_thread(_wrapped_set_capabilities)
  File "/usr/lib/python2.6/dist-packages/ubuntuone/u1sync/client.py", line 379, in defer_from_thread
    failure.raiseException()
  File "/usr/lib/python2.6/dist-packages/twisted/python/failure.py", line 326, in raiseException
    raise self.type, self.value, self.tb
twisted.python.failure.DefaultException: The server don't have the requested capabilities: frozenset(['fix462230', 'no-content'])
Kan det varit någon update e.dyl som stökat till det?
Antec

Re: Ubuntu One slutat synka...

Inlägg av Antec »

Det verkar som det kan finnas vissa problem med tjänsten just nu.
https://wiki.ubuntu.com/UbuntuOne/Statu ... d_Accounts

Skickat via Tapatalk
Användarvisningsbild
Quakeile

Inlägg av Quakeile »

Vet inte hur uppdaterad och aktuell den där statussidan är...

Men Files har ju en grön bock vid sig just nu iaf och jag får samma felmeddelande fortfarande.

Även om jag inte ändrat nånting på väldigt länge eller rebootat den så misstänker jag att felet kanske är i min ände ändå...
(Servern är inställd på att automatiskt installera säkerhetsuppdateringar utan bekräftelse.)
Antec

Inlägg av Antec »

Jag har testat filöverföringen här hos mig med U1 precis nu, och det fungerar verkligen snabbt, så ditt problem beror nog på nått annat, jag kan garantera just nu att filöverföringen är snabb! Verkar nu som det kan vara nått knas hos dej? :)
Edit: jag skickade upp en fil på 690 mb till U1 och det gick bara bra och fort! :)
Användarvisningsbild
JoWa
Global Moderator
Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS
Kontakt:

Inlägg av JoWa »

Quakeile skrev:Men Files har ju en grön bock vid sig just nu iaf och jag får samma felmeddelande fortfarande.
I mitt system har filer och mappar i synkroniserade mappar grön bock även om filsynkroniseringen är frånkopplad (som den är då jag startar systemet).
Jag får öppna U1 och klicka på Anslut för att starta synkroniseringen.
Noble Numbat | Firefox 125β (snap) | Privacy Badger
Användarvisningsbild
axel112

Inlägg av axel112 »

Antec skrev:Jag har testat filöverföringen här hos mig med U1 precis nu, och det fungerar verkligen snabbt, så ditt problem beror nog på nått annat, jag kan garantera just nu att filöverföringen är snabb! Verkar nu som det kan vara nått knas hos dej? :)
Edit: jag skickade upp en fil på 690 mb till U1 och det gick bara bra och fort! :)
Hos mig tog en fil på 136mb 7 minuter. Nöjd med den hastigheten.
Användarvisningsbild
Quakeile

Inlägg av Quakeile »

Ja felet är nog troligtvis hos mig.

Kan det vara problem med Python?
Eller min token/oauth?

Hur kollar jag dom?
Antec

Inlägg av Antec »