Avsätt omedelbart Håkan som moderator
- Broder Tuck
- Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS
Re: Avsätt omedelbart Håkan som moderator
;;)
Jag skäms.
Tar och raderar vad jag skrev i tråden...
Jag skäms.
Senast redigerad av 3 Broder Tuck, redigerad totalt 1 gång.
Ubuntu med både Gnome och Mate. Kör mestadels med LinuxMint Cinnamon till vardags. Våren 2019.
- Broder Tuck

Jag skäms.
Senast redigerad av 1 Broder Tuck, redigerad totalt 1 gånger.
Ubuntu med både Gnome och Mate. Kör mestadels med LinuxMint Cinnamon till vardags. Våren 2019.
- Broder Tuck

Jag skäms.
Senast redigerad av 2 Broder Tuck, redigerad totalt 1 gång.
- fd.svensson
- Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
Låste tråden av gammal vana
Fått bannor från Håkan
Det verkar iaf blivit öppnare, tidigare skulle den här tråden flyttats till ett ställe där man måste gå med i klubben för att se.

Fått bannor från Håkan

Det verkar iaf blivit öppnare, tidigare skulle den här tråden flyttats till ett ställe där man måste gå med i klubben för att se.

-
Tukken:
Har du blivit medlem i "Döda poeters sällskap" eller vad händer?
Captain my Captain..
Har du blivit medlem i "Döda poeters sällskap" eller vad händer?
Captain my Captain..

ycc skapade tråden den 27 maj kl 14:35. Nu är det den 1 juni på kvällen. Det har gått drygt 5 dygn sedan tråden skapades och inte ett ord från ledningen om huruvida Håkan har gjort något fel eller inte och om han gjort fel, vilken påföljd som blir till följd av detta.
Istället för att lösa detta omedelbart reagerar ledningen med tystnad. Är planen att tiga ihjäl debatten och hoppas att allt ska rinna ut i sanden?
Den nya TL fr33r1d3 skrev ett inlägg den 31 maj kl 15:55
Att bemöta kritik med tystnad eller att attackera den som kommer med kritiken är enligt mig helt fel väl att få stopp på diskussionen. Har några konstruktiva förslag till er som sitter på mandat att fatta beslut om Håkans agerade korrekt då han modererade bort ett inlägg i en tråd, där han själv var med och diskuterade.
När något sådant här dyker upp, AGERA omedelbart. Ju snabbare desto bättre. Kolla upp vad kritiken gäller och fatta därefter ett beslut.
INFORMERA vad beslutet blev och varför. Om nu ni anser att Håkan inte gjort något fel, meddela då detta och motivera varför ni inte anser att han gjort något fel.
En förutsättning för att det ska bli god stämning på forumet är att kunna ta kritik och bemöta den på ett konstruktivt sätt.
Mvh Nemo
Istället för att lösa detta omedelbart reagerar ledningen med tystnad. Är planen att tiga ihjäl debatten och hoppas att allt ska rinna ut i sanden?
Den nya TL fr33r1d3 skrev ett inlägg den 31 maj kl 15:55
Varför ska diskussionen läggas ned, då ledningen för forumet inte sagt ett ljud om hur de ser på Håkans agerande? Om ledningen varit snabb med att bemöta det ycc tagit upp och fattat ett beslut om de anser att Håkan gjort något fel eller inte, då hade det inte behövt bli någon stor diskussion.fr33r1d3 skrev:Dags att lägga ner den här diskussionen nu va?
Till Rune kan jag bara säga jag och Jan Friberg har diskussioner om hur vi bäst ska skapa en god stämning på forumet, och få hit nya medlemmar på bästa sätt.
Att bemöta kritik med tystnad eller att attackera den som kommer med kritiken är enligt mig helt fel väl att få stopp på diskussionen. Har några konstruktiva förslag till er som sitter på mandat att fatta beslut om Håkans agerade korrekt då han modererade bort ett inlägg i en tråd, där han själv var med och diskuterade.
När något sådant här dyker upp, AGERA omedelbart. Ju snabbare desto bättre. Kolla upp vad kritiken gäller och fatta därefter ett beslut.
INFORMERA vad beslutet blev och varför. Om nu ni anser att Håkan inte gjort något fel, meddela då detta och motivera varför ni inte anser att han gjort något fel.
En förutsättning för att det ska bli god stämning på forumet är att kunna ta kritik och bemöta den på ett konstruktivt sätt.
Mvh Nemo
Vi har redan pratat med de vi tycker behöver ha en toillsägelse.
Vi är inte ute efter att hänga ut alla offentligt.
Det pågår även en uppdatering av vilka moderatorer vi ska ha på forumet. Vi kommer meddela när det är klart.
Det pågår även en uppdatering av vilka moderatorer vi ska ha på forumet. Vi kommer meddela när det är klart.
Vilka har fått en tillsägelse och varför?fr33r1d3 skrev:Vi har redan pratat med de vi tycker behöver ha en toillsägelse.
-
- Global Moderator
- Utgåva: 23.04 Lunar Lobster
Re: Sv: Avsätt omedelbart Håkan som moderator
Som fr33r1d3 skrev:Hylas skrev:Vilka har fått en tillsägelse och varför?
fr33r1d3 skrev:Vi är inte ute efter att hänga ut alla offentligt.
Idéer räknas inte förrän du genomför dem.
Det är inget svar på frågan.HakanS skrev:Som fr33r1d3 skrev:Hylas skrev:Vilka har fått en tillsägelse och varför?fr33r1d3 skrev:Vi är inte ute efter att hänga ut alla offentligt.
HakanS gjorde inget fel. Jag hoppas att ni kan glömma detta och gå vidare nu.
~ Sent from my Nexus 4 using Tapatalk ~
Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
Är det inte dags att ni i innegänget slutar upp med att sopa all kritik mot er under mattan? Det har pågått i många år och det kanske är dags att visa upp lite ärlighet istället. Tål man inte någon som helst kritik, då platsar man helt enkelt inte som forumsadmin eller moderator. Då är det bättre att skaffa sej en annan hobby!Hund skrev:HakanS gjorde inget fel. Jag hoppas att ni kan glömma detta och gå vidare nu.
Vill nu flera medlemmar ha reda på vad som händer i det här ärendet som tråden handlar om, så är det självklart att de ska få det!
~ Sent from my Lenovo using Firefox ~
-
- Översättare
Rune.K: Vilka nick avser du med innegänget? Varför då?
Vad har pågått i flera år?
Jag vet inte om TS har rätt eller fel i att en moderator gjorde ett misstag, men nu har det blivit en tråd på nästan 2 sidor om det. Kom över det. Gör något positivt för Ubuntu istället, fixa en översättning, koda lite, starta ett projekt osv. Lägg energin på något positivt istället.
Att kräva en moderators avgång publikt för att man möjligtvis felflyttat ett inlägg är att överreagera å det grövsta.
Jag vet inte om TS har rätt eller fel i att en moderator gjorde ett misstag, men nu har det blivit en tråd på nästan 2 sidor om det. Kom över det. Gör något positivt för Ubuntu istället, fixa en översättning, koda lite, starta ett projekt osv. Lägg energin på något positivt istället.
Att kräva en moderators avgång publikt för att man möjligtvis felflyttat ett inlägg är att överreagera å det grövsta.
Senast redigerad av 1 morpa, redigerad totalt 2 gånger.
Det är en lång historia, men de som har varit med länge vet vad jag pratar om. Det är inte lämpligt att börja redovisa det i den här tråden. Tyvärr.morpa skrev:Rune.K: Vilka nick avser du med innegänget? Varför då?

Det intressanta i den här tråden är att få reda på om TL tycker att det är OK att en medlem blir påhoppad när han framför klagomål på en moderator. Och naturligtvis få reda på om moderatorn har gjort fel eller inte.
@ morpa
Jag ser att du la till mer i ditt inlägg...
Saken är den, att det inte är en engångsföreteelse att modereringen inte fungerar.
Jag ställer en enkel fråga men jag får inget svar. Istället är det två som börjar bråka om vem som är infantilast (båda vinner).
-
- Global Moderator
Re: Sv: Avsätt omedelbart Håkan som moderator
Om den som fått en tillsägelse vill meddela detta i forumet så får hon/han göra det. Men forum - administration kommer inte att publicera det.Hylas skrev:Jag ställer en enkel fråga men jag får inget svar.
Idéer räknas inte förrän du genomför dem.
-
- Översättare
Mja, det verkar finnas gammalt groll mellan vissa som ligger o spökar. korrekt. Fast det blir inte en mer fridfull stämning på detta forum genom att kalla någon för nedvärderande saker. Personangrepp hör hemma i slasken.
Jag beundrar din inställning, men vissa är tyvärr bara här för att trolla och förstöra. Jag önskar att vi hade varit tuffare och inte gullat med trollen och därmed kunna ha en trevligare atmosfär här.
- mcNisse
Jag undrar om någon av alla som klagar på modereringen har läst inlägget som har tagits bort??? Jag tvivlar starkt 
Men i god gammal forum anda så är det ju roligare att tjafsa...
http://xkcd.com/386/

Men i god gammal forum anda så är det ju roligare att tjafsa...
http://xkcd.com/386/
- Pink Panther
Många kan vara delaktiga i administration.
Men få medlemmar klarar av nedanstående uppgift.
Jag föreslår "morpa" som " Globala moderator". En ny oberoende kraft som ser på frågorna med öppna ögon. Om du nappar på erbjudandet slå av PM funktionen/kontaktmöjligheter, ( ta bara emot klagomål och svara via befintlig kanal för klagomål ). En moderator bör alltid få arbeta ostört/oberoende, ingen påverkan eller inflytande från övrig administration, ledning eller överentusiastiska medlemmar i forumet. Att ibland våga fatta beslut som ogillas av den övriga administration och ledningen eller överentusiastiska medlemmar är en del av arbetet. Att vara moderator är att inte alltid vara älskad av alla för sina beslut, ( inte av administration, ledning eller överentusiastiska medlemmar ). Men att alltid kunna motivera sitt beslut eller handling. Därmed kan en moderator även vara omtyckt som person och individ i forumet.
Men få medlemmar klarar av nedanstående uppgift.
Jag föreslår "morpa" som " Globala moderator". En ny oberoende kraft som ser på frågorna med öppna ögon. Om du nappar på erbjudandet slå av PM funktionen/kontaktmöjligheter, ( ta bara emot klagomål och svara via befintlig kanal för klagomål ). En moderator bör alltid få arbeta ostört/oberoende, ingen påverkan eller inflytande från övrig administration, ledning eller överentusiastiska medlemmar i forumet. Att ibland våga fatta beslut som ogillas av den övriga administration och ledningen eller överentusiastiska medlemmar är en del av arbetet. Att vara moderator är att inte alltid vara älskad av alla för sina beslut, ( inte av administration, ledning eller överentusiastiska medlemmar ). Men att alltid kunna motivera sitt beslut eller handling. Därmed kan en moderator även vara omtyckt som person och individ i forumet.
Lägg ner detta tjafs nu.
Vi är flera som vill arbeta för att få ordning och aktivitet i denna community, och detta tjafsande som en del håller på med skadar oss alla mer än det hjälper.
Räcker det inte med att vi säjer stopp, kommer vi se till att det blir bättring snart.
Vi är flera som vill arbeta för att få ordning och aktivitet i denna community, och detta tjafsande som en del håller på med skadar oss alla mer än det hjälper.
Räcker det inte med att vi säjer stopp, kommer vi se till att det blir bättring snart.