Då det uppkommit kritik angående förra omröstningens utformning (http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.php?f=60&t=57758) kommer här en ny, med tydligare formulering.
Jag hoppas att ni som har röstat i den förra tråden tar er tid att rösta igen i den här.
Själv anser jag det kontraintuitivt att man börjar med en startsida, som man se inte kan komma tillbaka till genom att klicka på just "startsida". Särskilt krångligt är det när "Övrig hjälp" tillhör LoCo-startsidan men ändå länkar tillbaka till Support-startsidan när man klickar på "startsida".
Jag röstar för EN startsida.
Sammanfoga Support och LoCo till ett forum igen?
- Lao Tzu
- Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS
Sammanfoga Support och LoCo till ett forum igen?
"Hennes skithus är som min toalett." - Anna Anka
(&?)
(&?)
- Pink Panther
- Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
Re: Sammanfoga Support och LoCo till ett forum igen?
"Själv tycker jag att det finns flera argument för att bara ha en forumdel:
IMHO är det bara förvirrande och dessutom motsägande att ha stängda forumdelar. Vi ska ju vara ett öppet community. En annan nackdel är att man måste man logga in var gång för att få ta del av den stängda delen.
Är det någon enstaka gång något som anses så hemligt att ingen utom de berörda ska få ta del av det så bör man i alla fall inte göra det okrypterat i ett forum.
OBS: Röstning betyder inte att jag kan göra något åt detta, jag är bara nyfiken på vad folk tycker. Och en poll ger ju också en bild av vad användarna vill ha.
Var och hur togs beslutet om ha en stängd forumdel förresten, var detta vid en omröstning?"
###
All ovanstående text är från en tidigare omröstning. Jag tycker inte att det föreligger någon tvekan om vad som menas.
Svaret är ingen uppdelning av forumet och inga stängda forumdelar.
Det är också vad medlemmarna röstat om i den tidigare omröstning.
Ser ingen anledning för mig att rösta i en tillrättalagd omröstning.
IMHO är det bara förvirrande och dessutom motsägande att ha stängda forumdelar. Vi ska ju vara ett öppet community. En annan nackdel är att man måste man logga in var gång för att få ta del av den stängda delen.
Är det någon enstaka gång något som anses så hemligt att ingen utom de berörda ska få ta del av det så bör man i alla fall inte göra det okrypterat i ett forum.
OBS: Röstning betyder inte att jag kan göra något åt detta, jag är bara nyfiken på vad folk tycker. Och en poll ger ju också en bild av vad användarna vill ha.
Var och hur togs beslutet om ha en stängd forumdel förresten, var detta vid en omröstning?"
###
All ovanstående text är från en tidigare omröstning. Jag tycker inte att det föreligger någon tvekan om vad som menas.
Svaret är ingen uppdelning av forumet och inga stängda forumdelar.
Det är också vad medlemmarna röstat om i den tidigare omröstning.
Ser ingen anledning för mig att rösta i en tillrättalagd omröstning.
- vulfgar
- ung forumnörd
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Håller med, helt och fullt!Lao Tzu skrev:Då det uppkommit kritik angående förra omröstningens utformning (http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.php?f=60&t=57758) kommer här en ny, med tydligare formulering.
Jag hoppas att ni som har röstat i den förra tråden tar er tid att rösta igen i den här.
Själv anser jag det kontraintuitivt att man börjar med en startsida, som man se inte kan komma tillbaka till genom att klicka på just "startsida". Särskilt krångligt är det när "Övrig hjälp" tillhör LoCo-startsidan men ändå länkar tillbaka till Support-startsidan när man klickar på "startsida".
Jag röstar för EN startsida.

På internet vet ingen att du är en hund. ..... ~~~ ..... I'm a bitch! 

- Osprey
- Kontakt:
Jag anser också att det är bättre med en (1) hemsida eftersom det ger en mer enhetlig bild av verksamheten här.
På sannolika grunder antar jag att jag uppfattat frågan och i någon mån begripit innebörden... 
Gömt innehåll: Visa!

Agera genom att ta och behålla initiativet, ta de risker detta kräver...
http://www.enargo.com/it/
OpenVMS Shark - i Linux finns inte SYS$CMKRNL...
http://www.enargo.com/it/
OpenVMS Shark - i Linux finns inte SYS$CMKRNL...