HakanS skrev:Eftersom 13 av de röstande inte skrivit något i tråden så vet vi egentligen inte om de tolkat frågan så som du menar att den ska tolkas.
Man får väl anta att de som röstat också har läst inläggen i denna tråd. Att man valt att rösta innebär att man är intresserad av att ett av alternativen. Annars hade man struntat i att rösta.
Om nu någon av de som röstat, men inte skrivit något i tråden tycker att tolkningen borde vara någon annan är det inte svårare än att man skriver det i form av ett inlägg i denna tråd.
HakanS skrev:En sådan här omröstning kan inte bli annat än rådgivande om man inte stämt av innan att den/de som ska göra det praktiska arbetet har tid eller kunskap att göra det.
Vad sitter det fast någonstans? Om den överväldigande majoriteten av inläggen förespråkar ett forum utan någon uppdelning i support och loco, samt att det inte ska krävas inloggning för att kunna läsa vad som skrivs (med undantag för bortmodererade inlägg), varför ska det då vara så omständigt och komplicerat.
Visst måste det finnas någon som både har kunskap och tid att åtgärda det, men det i sig borde inte vara något hinder för att komma fram till ett beslut.
HakanS skrev:Ja, jag tycker att man bör rösta om varje fråga för sig. Uppdelningen av forumet för sig och öppenheten för sig.
Personligen tycker jag att det låter väldigt krångligt. Varför ska det vara så svårt att komma fram till ett beslut? Vad är problemet i att fatta beslut om att öppna upp forumet till en gemensam del, där allt går att läsa utan att vara inloggad?
Om det ska vara så tungrott att komma fram till något beslut och allt ska göras så omständigt och komplicerat som möjligt, då tror jag det kommer att bli svårt att locka fler medlemmar att engagera sig. Det ger inget vidare gott intryck att läsa om hur man gör något enkelt till att bli komplicerat och svårt.
Jag skulle gärna se ett forum, där alla delar finns med utan någon uppdelning. Att bortmodererade inlägg inte går att komma åt utan inloggning är helt ok för mig, om de övriga delarna går att läsa.
Mvh Nemo