Prova vad apt-get säger om du försöker installera om libsane.
Kod: Markera allt
sudo apt-get install --reinstall libsane
[sudo] password for andre:
Läser paketlistor... Färdig
Bygger beroendeträd
Läser tillståndsinformation... Färdig
0 att uppgradera, 0 att nyinstallera, 1 att installera om, 0 att ta bort och 0 att inte uppgradera.
Behöver hämta 3 594 kB arkiv.
Efter denna åtgärd kommer ytterligare 0 B utrymme användas på disken.
Läs:1 http://se.archive.ubuntu.com/ubuntu/ precise/main libsane amd64 1.0.22-7ubuntu1 [3 594 kB]
Hämtade 3 594 kB på 10s (342 kB/s)
(Läser databasen ...
dpkg: varning: fillistfilen för paketet "tidy-html5:i386" saknas, antar att paketet inte har några filer installerade.
(Läser databasen ... 622534 filer och kataloger installerade.)
Förbereder att ersätta libsane 1.0.22-7ubuntu1 (med .../libsane_1.0.22-7ubuntu1_amd64.deb) ...
Packar upp ersättande libsane ...
Ställer in libsane (1.0.22-7ubuntu1) ...
Hanterar utlösare för libc-bin ...
ldconfig deferred processing now taking place
/sbin/ldconfig.real: /usr/lib32/libbrasero-utils3.so.1 är inte en symbolisk länk
/sbin/ldconfig.real: /usr/lib32/libbrasero-burn3.so.1 är inte en symbolisk länk
/sbin/ldconfig.real: /usr/lib32/libbrasero-media3.so.1 är inte en symbolisk länk
dpkg: varning: fillistfilen för paketet "tidy-html5:i386" saknas, antar att paketet inte har några filer installerade.
sudo touch /var/lib/dpkg/info/tidy-html5:386.list
sudo echo /var/lib/dpkg/info/tidy-html5:386.list > /var/lib/dpkg/info/tidy-html5:386.list
sade den inget. När jag gjordesudo touch /var/lib/dpkg/info/tidy-html5:386.list
fick jag först svaret:sudo echo /var/lib/dpkg/info/tidy-html5:386.list > /var/lib/dpkg/info/tidy-html5:386.list
Då gick jag in som root (sudo su) och gjorde om det och då sade den inget. Jag antar att det är goda nyheter? Vad är det dessa kommandon gör egentligen?bash: /var/lib/dpkg/info/tidy-html5:386.list: Åtkomst nekas