"How Mighty Mint became one of the most popular Linux distros"
Det är möjligt att lyckas. Det började med ett bygge av en hemsida ( LinuxMint.com ) där Clement Lefebvre delade med sig av sina idéer. Det gav respons och utvecklades till en av de mest älskade Linux distributionerna i världen. Linux Mint är ett bra exempel på hur en utvecklare med stora idéer, visioner och beslutsamhet kan åstadkomma det omöjliga. När många stora och välbetalda teams verkligen får kämpa för att uppnå ett liknande resultat idag.
Visionerna finns kvar, ( "the most ambitious release since the start of the project" )
Linux Mint 15 Olivia, ( "built on Ubuntu 13.04" ) är enligt Clement Lefebvre, "the most ambitious release since the start of the project".
"How Mighty Mint became one of the most popular Linux distros": http://www.techradar.com/news/software/ ... os-1146584
Så kan David besegra Goliat.
- Pink Panther
- Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
Re: Så kan David besegra Goliat.
Om vi ska fullfölja analogin så är rimligtvis svaret/förklaringen att David står på Goliats axlar :-)
( "Standing on the shoulders of giants" )
Ja, bortsett då från att hela parallellen till David och Goliat är ordentligt trasigt, då jag tvivlar på att just Goliats axlar var särskilt trygga att stå på.
I övrigt så ska dock Mint ha all cred för vad de lyckats åstadkomma.
( "Standing on the shoulders of giants" )
Ja, bortsett då från att hela parallellen till David och Goliat är ordentligt trasigt, då jag tvivlar på att just Goliats axlar var särskilt trygga att stå på.
I övrigt så ska dock Mint ha all cred för vad de lyckats åstadkomma.
-
- Global Moderator
- Utgåva: 23.04 Lunar Lobster
Jag tycker att rubriken haltar, eftersom jag betvivlar att det råder någon kamp mellan Mint och Ubuntu.andol skrev:Ja, bortsett då från att hela parallellen till David och Goliat är ordentligt trasigt, då jag tvivlar på att just Goliats axlar var särskilt trygga att stå på.
- Pink Panther
@andol
Jag håller med dig "andol". Men du tycks ha humor och är kvick i tanken det uppskattas. :-) :-)
Jag specificerade inte vilket team, ( "stora och välbetalda teams verkligen får kämpa" ).
Jag håller med dig "andol". Men du tycks ha humor och är kvick i tanken det uppskattas. :-) :-)
Jag specificerade inte vilket team, ( "stora och välbetalda teams verkligen får kämpa" ).
- Pink Panther
"Mint 15 is now the best desktop operating system out there"
"Steven J. Vaughan-Nichols" skriver följande för zdnet.com, ( Linux and Open Source ) : "Yes, if you have Windows programs that won't on Linux, or Mac OS X, then you may need to stick with Windows, but for experienced computer users, Mint 15 is now the best desktop operating system out there".
Naturligtvis är det endast "Steven J. Vaughan-Nichols" personliga bedömning och åsikt. Allt är relativt och personligt. Jag har inte testat Mint 15 RC kan därför inte utvärdera eller kritisera "Steven J. Vaughan-Nichols", ( Review ).
http://www.zdnet.com/mint-15-todays-bes ... 000015691/
"Steven J. Vaughan-Nichols" skriver följande för zdnet.com, ( Linux and Open Source ) : "Yes, if you have Windows programs that won't on Linux, or Mac OS X, then you may need to stick with Windows, but for experienced computer users, Mint 15 is now the best desktop operating system out there".
Naturligtvis är det endast "Steven J. Vaughan-Nichols" personliga bedömning och åsikt. Allt är relativt och personligt. Jag har inte testat Mint 15 RC kan därför inte utvärdera eller kritisera "Steven J. Vaughan-Nichols", ( Review ).
http://www.zdnet.com/mint-15-todays-bes ... 000015691/