Hej och välkommen, det kan kanske vara att ditt USB-minne inte riktigt har blivit rätt installerat och därav känner inte datorn av USB-minnet vid uppstart.
Du kan prova med ett annat program för tillverkning av USB-minnet, jag använder alltid det programmet då jag ska tillverka ett USB-minne för installation av Ubuntu då jag använder Windows, du kan prova med
UNetbootin det har alltid fungerat för mig, ofta brukar jag först ladda ner Ubuntu ISO-filen direkt från
Ubuntu och använda den filen då jag installerar USB-minnet.
Det går att starta installationen för att installera på USB-minnet med att
UNetbootin först hämtar själv ner iso-filen innan den installeras till USB-minnet. Jag tycker det är bättre att manuellt hämta ISO-filen innan man installerar den på USB-minnet.
På dom datorer jag använt USB-minne för att installera någon Linux-version har jag bara behövt trycka på F12 under uppstarten för att där få upp en lista på start-ordningen och där kan jag välja hur jag vill ha det, fördelen med det är att man aldrig behöver in i bios för att ändra tillbaka start-ordningen. Kontrollera om inte du också kan göra så, den funktionen brukar finnas på dom flesta datorer men det behöver inte vara just tangenten F12 utan en annan kanske, det brukar stå hur man kommer in i bios just då man startat datorn och där även vilken tangent man ska trycka på för att komma åt start-inställningar och slippa måsta in i bios för det.
Jag rekommenderar Ubuntu 12.04 LTS, den går ur tiden 2017-04 alltså 4 år kvar på den, Ubuntu 12.10 utgår redan om ett år, alltså 2014-04! Jag tycker också att Ubuntu 12.04 LTS är stabilare än vad Ubuntu 12.10 är..