Ainigma skrev:Nu har jag gjort det du sa och också testat att updatera och uppgradera och att installera via programcentralen. Och allt fungerar perfekt! Vet inte vad jag ska säga så därför uttrycker jag det med nedanstående ikon
Ja de förståss . . . det tänkte jag ju inte på . . men det är något konstigt. För så fort jag göra sudo aptitude update så skapas dessa filer igen. Det måste vara något som skapar kopior av just dessa filer så fort det sker en update. Vad kan det va som gör det???
Ja de förståss . . . det tänkte jag ju inte på . . men det är något konstigt. För så fort jag göra sudo aptitude update så skapas dessa filer igen. Det måste vara något som skapar kopior av just dessa filer så fort det sker en update. Vad kan det va som gör det???
Du kör 32-bitars Ubuntu? För det väldigt konstigt att du har 64-bitars medibuntu. Om du kan uppdatera/uppgradera ignorera felmeddelandet. Vad exakt från medibuntu behöver du? Du kan alltid tanka ner de paket du vill från deras hemsida utan för den skull behöva bry dig om lägga till repot. http://packages.medibuntu.org/
Då är det bara ta bort medibuntu repot och allt bör rulla på.
Okej. Prova avinstallera det du installerat från medibuntu. Ta bort repot. Tankarna ner de paket du vill från sidan jag gav. Då kommer du slippa felmeddelanden och eventuella problem med uppdatering av paket. Tror det är enklaste lösningen tyvärr.
Ja det är i386 du ska ta bort. Jag vill ej verka oförskämd eller så. Hoppas du ej blir arg eller ledsen. Varför lägger du till ett förråd du inte ens vet om du använt några paket ifrån? Installera synaptic (om du inte redan har den installerad). Sedan Ursprung och kolla efter "non-free" och inom () ska det stå packages.medibuntu.org. Där kan du se om du har några paket installerad från medibuntu. Om du har både 32 och 64 bitars installerade. Avinstallera förstnämnda paketen. Se om det hjälper. Om inte avinstallera alla paket i den medibuntu sektionen. Sedan får vi ta bort förråden. Vilka paket du sedan kommer välja från medibuntu vet jag ej. Däremot kan jag säga vilka/vilken jag har installerat.
Ja det är i386 du ska ta bort. Jag vill ej verka oförskämd eller så. Hoppas du ej blir arg eller ledsen. Varför lägger du till ett förråd du inte ens vet om du använt några paket ifrån?
Ingen fara jag blir varken arg eller ledsen, jag förstår hur du tänker. Jag tycker du visar stort tålamod med mina för dig troligtvis ointressanta problem. Det är inte heller så tokigt som det verkar. Däremot var jag lite förhastad och snabb i att följa diverse förslag på nätet. Jag skulle installera en viss programvara som inte fanns bland de vanliga förråden och som inte fanns för 64bitars så jag fick därför försöka lägga programvarukällor till för 32bitars och försöka få det att fungera ändå. Och jag höll på med detta lite fram och tillbaka innan jag lade ner projektet eftersom programmen inte fungerade som de skulle. Men det var så många turer kring installering och avinstallering i mina försök (som påverkade beroenden med wine som jag vill ha kvar) så om det verkligen finns någon fil kvar som är installerad från dessa förråd är jag därför inte helt säker på. Just wine verkar ha så många beroenden där det står i386 med så jag blir förvirrad, och därför blir jag osäker.
Ja det är i386 du ska ta bort. Jag vill ej verka oförskämd eller så. Hoppas du ej blir arg eller ledsen. Varför lägger du till ett förråd du inte ens vet om du använt några paket ifrån?
Ingen fara jag blir varken arg eller ledsen, jag förstår hur du tänker. Jag tycker du visar stort tålamod med mina för dig troligtvis ointressanta problem. Det är inte heller så tokigt som det verkar. Däremot var jag lite förhastad och snabb i att följa diverse förslag på nätet. Jag skulle installera en viss programvara som inte fanns bland de vanliga förråden och som inte fanns för 64bitars så jag fick därför försöka lägga programvarukällor till för 32bitars och försöka få det att fungera ändå. Och jag höll på med detta lite fram och tillbaka innan jag lade ner projektet eftersom programmen inte fungerade som de skulle. Men det var så många turer kring installering och avinstallering i mina försök (som påverkade beroenden med wine som jag vill ha kvar) så om det verkligen finns någon fil kvar som är installerad från dessa förråd är jag därför inte helt säker på. Just wine verkar ha så många beroenden där det står i386 med så jag blir förvirrad, och därför blir jag osäker.
[sudo] :
Läser paketlistor... Färdig
Bygger beroendeträd
Läser tillståndsinformation... Färdig
Paketet wine-gecko är ett virtuellt paket som tillhandahålls av:
wine-gecko1.9 1.9-0ubuntu1~ppa1~precise1
wine-gecko1.8 1.8-0ubuntu1~ppa1~precise1
wine-gecko1.7 1.7-0ubuntu1~ppa1~precise1
wine-gecko1.6 1.6-0ubuntu1~ppa1~precise1
wine-gecko1.5 1.5-0ubuntu1~ppa1~precise1
wine-gecko1.4 1.4.0-0ubuntu2
Du bör uttryckligen ange ett att installera.
E: Paketet "wine-gecko" har ingen installationskandidat
Sorry jag kollade inte noga på PPA. Enda den klagar över vilken version av wine-gecko du eftersöker. istället för wine-gecko väljer du tex wine-gecko1.9 osv. Förstår du? Annars verkar det så som det ska.