Som rubriken antyder har Gwibber slutat att hämta hem nya inlägg från Facebook. Jag kan skriva inlägg och det publiceras direkt till Facebook utan problem, men Gwibber visar det inte. Allt sedan 38 dagar tillbaka (för att vara exakt) ligger kvar.
Trycker jag på uppdatera står den och tuggar och kommer ingenstans. Vid skrivande stund har den försökt hämta nya inlägg under en 20 minuters lång period. Har provat ta bort kontot och lägga till det igen samt installerat om Gwibber genom Synaptic. Men ingenting hjälper.
Hur går jag vidare för att försöka få liv i Gwibber?
Gwibber slutat uppdatera innehållet
-
Re: Gwibber slutat uppdatera innehållet
mm , jag använder bara det tillägget oerhört lite, men som tur så fungerar systemet bra! Allstå då jag använder det fungerar det men det är i 12.04, om du har en annan version är det bra att veta det!! 
Edit: jag hinner inte kontrollera för varje utgåva! Jag vet att det fungerar sist i 12.04..
Edit: Nu lämnar jag Ubuntu sverige, ska på fest. Gott Nytt år på alla här!! Hoppas att alla får ett 2013 som man önskat och vill!!

Edit: jag hinner inte kontrollera för varje utgåva! Jag vet att det fungerar sist i 12.04..
Edit: Nu lämnar jag Ubuntu sverige, ska på fest. Gott Nytt år på alla här!! Hoppas att alla får ett 2013 som man önskat och vill!!

-
Jag använder 12.10.
Det har fungerat tidigare så bra som man kan begära att Gwibber ska göra. Men efter ett specifikt datum vill den inte längre plocka in nya inlägg.
Det har fungerat tidigare så bra som man kan begära att Gwibber ska göra. Men efter ett specifikt datum vill den inte längre plocka in nya inlägg.
Konstigt att det inte fungerar i 12.10, har testat nu någon dag med twitter genom Gwibber i 13.04 och det fungerar bra. Jag har inte någon version längre med 12.10 så jag kan inte testa där, men det kanske finns andra som kan testa om det blir likadant för dom i 12.10?
Senast redigerad av 1 Antec, redigerad totalt 4 gånger.
Om det är fler som har samma problem i 12.10 så kan det vara läge att rapportera det som en bugg, det gör man på https://launchpad.net/ubuntu/+search?text=Gwibber .
-
Har nu en helt ny dator med nyinstallerat 12.10 (denna gång 64-bit). Märkligt nog vägrar Gwibber fortfarande att hämta hem innehåll från Facebook.